دانلود و پشتیبانی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

s f

اطلاعات تماس
ایران چهارمحال و بختیاری
شهرکرد خیابان اول
youremail@yourdomain.com
038312345678

دژینو | dezhino

چگونه یک IP Address را در گوگل ادز مسدود کنیم؟

نویسنده : عفیفه خدنگی | تاریخ بروزرسانی : 1402/05/06

گوگل ادز یک پلتفرم جستجو با قوی ­ترین گزینه ­های هدف­ گذاری است. اما حذف IP در گوگل ادوردز همیشه برای شرکت­ های تبلیغاتی به عنوان حق انتخاب در دسترس نبود.

با ظهور تقلب کلیکی در گوگل ادز، این رویه بلاک کردن یا مسدود­سازی IP یک موهبت الهی به شمار می‌ ­رود. تقلب PPC که از آن تحت عناوین تقلب کلیکی یا تقلب تبلیغاتی نیز یاد می‌ ­شود، زمانی روی می ­دهد که لینک­‌های پولی شما کلیک ­هایی غیرواقعی و تقلبی دریافت می­ کنند. این کلیک‌­ ها ممکن ­است از سوی رقبا، ربات­‌ ها، مزارع کلیک یا حتی تبلیغات نامناسب ارسال شوند.

عواقب این کلیک­‌های بی ­کیفیت می‌ ­تواند بر روی بازاریابی کسب و کار شما زیان ­بار باشد. این عواقب می ­توانند شامل خالی ­شدن حساب تبلیغاتی شما، از دست رفتن درآمد و حتی از دست دادن مشتریان به نفع رقبا باشند.

قبل از هر چیز پیشنهاد می کنیم “همه چیز در مورد تقلب های گوگل ادز و راه های جلوگیری از این تقلب های کلیکی” را بخوانید و در ادامه با ما ما همراه باشید

ما در این راهنما به شما توضیح خواهیم داد که چرا و چگونه باید IP address های بد را در گوگل ادز مسدود کنید.

IP address ها را چگونه در گوگل ادز مسدود کنیم

  1.     وارد حساب گوگل ادز خود شوید (ads.google.com)
  2.     از طریق منوی سمت چپ بر روی «Settings» کلیک کنید
  3.     انتخاب کنید که می ­خواهید IP address ها را از کدامین کمپین (کمپین) حذف کنید
  4.     بر روی بخش «IP exclusions» کلیک کرده و آن را باز کنید (اگر قادر به دیدن IP exclusions نیستید بر روی «Additional settings» کلیک کنید)
  5.     IP آدرس­ هایی که قصد حذف آنها را دارید، وارد کنید
  6.     بر روی «Save» کلیک کنید

نخستین گام مسدود ساختن یک IP address است: «Settings» را از منوی سمت چپ انتخاب کنید

شیوه مسدود کردن آی پی در ادز

می ­بایست بخش «Additional Settings» را باز کنید

چگونه Ip را در ادوردز مسدود کنیم

از اینجا می ­توانید IPهای حذف ­شده را ببینید. IPها را وارد کرده و یادتان باشد که حتما بر روی «Save» کلیک کنید

ipهای حذف شده در گوگل ادوردز

همچنین ذکر این مساله اهمیت دارد که شما می ­توانید برخی از مناطق جغرافیایی را از طریق فرآیند هدف­ گذاری حذف کنید، اما کار احتمالا برای اکثر کمپین ­ها بسیار گسترده ­تر از حذف ­کردن است، به­ ویژه وقتی IP Address های مشکل­ ساز را شناسایی کرده­ اید.

 

چرا باید IP Address ها را مسدود کنید؟

مسدود کردن یک IP address اقدامی با اثرات قابل­ توجه ­است؛ با این همه این یک شیوه بسیار قدرتمند برای حفاظت از تبلیغات­تان در برابر سوء استفاده است. موقعیت های مختلفی وجود دارند که ممکن ­است شما بخواهید یک IP address را مسدود کنید.

کلیک­ های مکرر/ رقبا

اگر متوجه شده­ اید که یک IP address خاص به طور مداوم بر روی تبلیغات شما کلیک کرده و تبدیل نمی ­شود، یا اینکه فهمیده­ اید که این IP از نظر جغرافیایی در همان منطقه ­ای واقع­ شده­ است که رقیب شما در آن منطقه قرار دارد، باید فورا آن IP address را مسدود کنید. احتمالاً هر دوی شما کلمات کلیدی یکسانی را پیشنهاد می­ کنید، بنابراین رقیب شما دقیقا می ­داند که چگونه نمایش تبلیغات شما را فعال کند و قادر خواهد بود به سادگی بر روی آن کلیک کند.

 

ترافیک ربات ­ها و مزارع کلیک

بیایید یک قدم جلوتر رویم، آیا این ها کلیک فارم(مزرعه کلیک) یا ترافیک ربات­ ها هستند. اینها خدماتی هستند که با پرداخت مبلغی می ­توانید از آنها استفاده کنید، اینها کلیک کردن را به عنوان خدمت ارائه می ­کنند که این کلیک­ ها می ­توانند بر روی هر چیزی صورت گیرند و از شبکه­ های اجتماعی گرفته تا تبلیغات PPC شما را شامل می شوند. در حقیقت این مزارع و ربات ­های کلیکی خدمات خود را به طور آشکار در اینترنت ارائه می ­کنند.

و این همه ماجرا نیست.

همچنین سایت ­هایی PTC (پرداخت به ازای کلیکPayed To Click) وجود دارند که به کارکنان از راه دور خود چندین سنت بابت هر تبلیغی پرداخت می ­کنند که بر روی آن کلیک کرده یا آن را مشاهده کنند. این ربات­ ها را می ­توان به آسانی به کار گرفت؛ آن‌ها می ­توانند دریافتی ناشر از سرویس Adsense گوگل را افزایش دهند و خدمات ترافیک رباتی که برای کلیک بر روی رقبای خارج از رتبه­ بندی جستجو خدمات ارائه می ­کنند.

این مزارع کلیکی می ­توانند تبلیغات PPC شما را از کلیک انباشته کرده و به طور بالقوه هزینه بودجه تبلیغاتی روزانه ­تان را به شما تحمیل کرده و شما را در باقی ساعات روز از صفحه نتایج موتور جستجو حذف کنند. این به معنی از دست دادن مشتری است.

متنفران از برند

داستان خنده­ داری است، ولی همه عاشق برند شما نیستند. ممکن ­است یک کارمند سابق باشد یا شخصی که گمان می ­کند خدمت ارائه­ شده از سوی شما در حد استانداردهای متعارف نیست. آنها ممکن ­است از تبلیغ شما خوششان نیاید یا اینکه شما اسپانسر مالی تیم فوتبال رقیب آنها شده­ اید.

همچنین مردم به طور فزاینده­ ای از این مساله آگاه هستند که می ­توانند با استفاده از اعتراض ناجوانمردانه ­شان در قالب تقلب کلیکی بر یک برند اثر سوء بگذارند. به عنوان مثال می ­توان به اقدام طرفداران باشگاه منچستر یونایتد اشاره کرد که یک کمپین تقلب کلیکی بر ضد اسپانسرهای مالی باشگاه خود و در اعتراض به اقدامات مالکین باشگاه به راه انداختند.

تقلب تبلیغاتی

تقلب تبلیغاتی شکل سازمان­دهی شده­ ای از تقلب کلیکی است و زمانی روی می ­دهد که ناشران تبلیغات به طور عامدانه ترافیک تبلیغات خود را به منظور کسب درآمد بیشتر افزایش می ­دهند. این کارها معمولاً از سوی متقلبان سازمان­دهی شده ­ای اداره می ­شوند که ربات­ها و وبسایت­ های تقلبی را مدیریت کرده و می­ توانند هر روز از این طریق صدها هزار دلار درآمد تبلیغاتی را به طور غیرقانونی تصاحب کنند. البته سایت های تبلیغات کلیکی سعی می کنند بر روی این موارد نظارت داشته باشند.

تقلب تبلیغاتی همچنین می ­تواند از اقدامات مخفیانه از قبیل مخفی ­کردن تبلیغات نمایشی یا ویدیویی از طریق سایت تبلیغات کلیکی در یک بخش غیرقابل مشاهده وبسایت یا اپلیکیشن بهره ببرد.

آنها می ­توانند از انواع مختلفی از دستگاه­ ها و سیستم ­های عامل استفاده کرده و حتی می ­توانند موقعیت مکانی خود را معمولاً با استفاده از VPNها مخفی کنند. VPNها معمولاً از طریق IP address های مختلف به فعالیت می‌پردازند، و این بدین معنی است که شناسایی یا مسدود ساختن این IP address های بد می ­تواند دشوار باشد.

آیا بین حذف و مسدود ساختن IP Address ها تفاوت وجود دارد؟

حذف کردن یک IP Address اساساً یعنی مسدود ساختن آن از سر زدن به وبسایت شما یا دیدن تبلیغات­تان است.

با این حال وقتی از منظر تجزیه و تحلیل داده­ ها به قضیه نگاه می ­کنیم، این اصطلاحات معنی متفاوتی پیدا می ­کنند. شما می ­خواهید بعضی از IP Address ها را حذف کنید تا بتوانید تصویر دقیق ­تری از نتایج کمپین خود به‌ دست آورید.

به عنوان نمونه، یکی از IP Address هایی که قصد حذف آن را دارید ممکن ­است IP Address خودتان باشد. البته که کلیک­ های صورت ­پذیرفته در سایت­ شما (یا بدتر از آن بر روی تبلیغات شما) از سوی شرکت خودتان، در داده­ های آماری و تجزیه­ و تحلیل­ های شما نامرتبط هستند و باید به صورت پیش­فرض حذف گردند.

این قضیه همچنین زمانی صادق است که شما IP Address یکی از رقبایتان یا یک مزرعه کلیکی را شناسایی کرده باشید. شما باید این IP Address ها را از نتایج آماری خود حذف کنید تا بتوانید تصویر واقعی وضعیت کمپین خود را مشاهده کنید.

این روش یک لیست ممنوعه (بلک ­لیست)، یا لیست حذفیات IP Address های بد را مدیریت می ­کند به صورتی که این IP Address های بد هیچگاه نخواهند توانست بر روی کمپین­ های گوگل ادز شما کلیک کنند.

چرا در صورت بروز فریب کلیکی حذف دستی IP بی ­فایده است؟

حذف کردن دستی IP Address ها بسیار عالی است، به ­ویژه اگر تنها به حذف IP Address های گاه و بی­گاه شخصی، مرتبط با خانه، محل کار یا برخی از رقبا علاقه­ مند باشید. وقتی به این مساله شک داشته باشید که با حجم بالایی از فعالیت­ های خرابکارانه از قبیل تقلب کلیکی سر و کار دارید، در این صورت حذف دستی توصیه نمی شود.

چرا وقتی با تقلب کلیکی مواجه شده ­اید، حذف دستی IP به کار نمی ­آید؟

سرعت کلیک

کلیک ­های IP متقلب ­ها اغلب به صورت ناگهانی روی داده و کلیک­ها با سرعت زیادی افزایش پیدا می­ کنند. اگر بخواهید به صورت دستی یک IP را حذف کنید، در این صورت قبل از اینکه بتوانید آن را حذف کنید، بخش عمده­ ای از آسیب به شما وارد خواهد آمد.

پول هدررفته

در مدتی که می ­خواهید یک  IP متقلب را شناسایی کنید، رقیب یا ربات بخش عمده­ ای از بودجه تبلیغاتی شما را هدر داده­ است.

وقت­گیر بودن

 سر زدن به وبلاگ ­هایتان، کشف اینکه کدام یک از IP Address ها باید حذف گردند و سپس حذف آنها به صورت دستی بسیار زمان­بر است.

مشخص است که به یک راهبرد موثرتر نیاز دارید.

کیس استادی پرفورمنس مارکتینگ

حذف خودکار IP چگونه کار می­ کند؟

با بهره­ گیری از برنامه­ های شخص ثالث، اجرای عملیات شناسایی و حذف خودکار IP Address ها بسیار ساده ­تر شده­ است.

حذف خودکار IP چگونه کار می ­کند؟ وقتی با تقلب کلیکی سر و کار داریم، برای حذف خودکار IP سه مرحله وجود دارد.

نظارت

افزودن کد به کمپین گوگل ادزتان و همچنین به صفحات فرودتان به برنامه ضد تقلب کلیکی اجازه خواهد داد تا اطلاعات ضروری را جمع­ آوری کند.

شناسایی

حالا که اطلاعات را جمع ­آوری کرده­ اید، الگوریتم ضد تقلب می ­تواند وظیفه خود را به اجرا دربیاورد. داده ­های منفرد بسیاری در زمینه تصمیم ­گیری برای اینکه چه چیزی تقلب است و چه چیزی اینچنین نیست به کار می ­آیند.

مسدودسازی

به محض شناسایی IP Address های متقلبی که باید مسدود شوند، آنها بلافاصله به لیست IPهای حذف ­شده AdWords شما افزوده می ­شوند.

همانگونه که مشاهده شد، حذف یک IP Address چه به صورت دستی و چه به صورت خودکار توسط یک third Party همچون دژینو کاری آسان است. آنچه که باید حقیقتاً از خود بپرسید این است که چرا یک IP را مسدود می­ کنید.

بسیاری از مشتریان ما حق دارند فرض کنند که سایر کسب و کارهایی که از کلمات کلیدی یکسانی استفاده می ­کنند، در واقع بر روی تبلیغات آنها کلیک می ­کنند.

اگر صنعت یا کلمات کلیدی شما رقابتی است، بررسی این مساله که در کمپین AdWords خود با چه میزان از کلیک ­های ناخواسته مواجه می ­شوید، عاقلانه خواهد بود. سپس می ­توانید در این مورد تصمیم­ گیری کنید که آیا می­خواهید آن IP Addressها را در آینده مسدود کنید. این یک راه عالی برای افزایش کارآیی کمپین ­های تبلیغاتی و کسب و کارتان است.

ببینید چه کسی (یا چه چیزی) واقعاً بر روی تبلیغات شما کلیک می ­کند.

 

ارسال نظر

0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop