دانلود و پشتیبانی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

s f

اطلاعات تماس
ایران چهارمحال و بختیاری
شهرکرد خیابان اول
youremail@yourdomain.com
038312345678

دژینو | dezhino

چه تقلبی توسط پابلیشر ها صورت می گیرد؟

چه تقلبی توسط منتشرکنندگان تبلیغ صورت می‌گیرد؟

نویسنده : مهسا اذانی | تاریخ بروزرسانی : 1402/01/25

وجه اشتراک همه ناشران یا منتشرکنندگان تبلیغ چیست؟ اگر حدس زدید که همه آنها قربانی تقلب های تبلیغاتی هستند، درست است.

تبلیغات مخرب یا تقلب در تبلیغات یک چالش فزاینده برای نمایش دهنده ها و پابلیشر ها است. متقلبان، تبلیغات مخرب را از طریق منابع تبلیغاتی معتبر  انجام می‌دهند. آنها برای سرقت اطلاعات خصوصی یا حتی به خطر انداختن سایت شما اقدام به ایجاد ترافیک جعلی می‌کنند.

تقلب علاوه بر آسیب رساندن شدید به اعتبار ناشر، درآمد تبلیغات را از ناشران می گیرد و همچنین کاربران آنها را در معرض بدافزارهای مضر قرار می دهد. در نتیجه تبلیغات غلط ناشران، می تواند بین 60 تا 80 درصد از زمان کاربر در سایت را هدر بدهند.

 

کیس استادی پرفورمنس مارکتینگ

 

همانطور که تکنولوژی در حال پیشرفت است، برای دیجیتال مارکترها دشوار است که با پیچیدگی‌های روزافزون تهدیدهای تقلب تبلیغاتی پابلیشرها(ناشران) همگام و همراه شوند.

 


اگر صاحب یک رسانه هستید حتما این مقاله را مطالعه کنید:
پابلیشر ها چه نکاتی را باید رعایت کنند تا بهترین درآمد از تبلیغات کلیکی را کسب کنند؟


 

تقلب های تبلیغاتی رایج ناشران تبلیغ

تشخیص نادرست بودن یک تبلیغ می تواند برای انسان دشوار باشد. کلیک فراد در تبلیغات تلاش می‌کنند تا شبیه  تبلیغات معمولی باشند و  بازدیدکنندگان سایت را بدون اینکه متوجه هدف مخرب آنها شوند ترغیب به کلیک می کنند.

1. تبلیغات پاپ آپ

یک مکانیزم محبوب بین متقلبان پنجره های بازشو یا همان پاپ آپ است. پاپ‌آپ‌ها با هدف جلب توجه بازدیدکننده و تلاش برای جلب اعتماد و در نهایت دانلود بدافزار مضر بر روی دستگاه شخصی کاربر است و دز نهایت باعث ار بین بردن تجربه کاربری می‌شوند. این درخواست‌ها(پاپ‌آپ‌ها) می توانند از به روزرسانی های فیک مرورگر یا اپلیکیشن‌ها تا وعده تخفیف‌های زیاد یا رایگان را به شما بدهد.

2. تبلیغات اسپانسری

در عصر حاضر، بازدیدکنندگان سایت با تبلیغات اسپانسری بیگانه نیستند. خواه یک بنر تبلیغاتی در بالای یک وب سایت باشد یا تبلیغی که متن را در مقالات آنلاین قرار داده است، هیچکس از حضور آن شگفت زده نمی شود.

چیزی که ممکن است مردم را شگفت زده کند این است که این نوع تبلیغات یکی دیگر از مکانیسم های رایج متقلبان برای ارائه تبلیغات مخرب است. آنها در ایجاد کلیک به اندازه پاپ آپ های مخرب مزاحم نیستند، ظاهر آشنا آنها باعث می شود کاربران در معرض اهداف مخرب بیشتری قرار گیرند.

3. تغییر مسیرهای اجباری(Forced redirects)

در برخی موارد، متقلبان حتی به بازدیدکنندگان این امکان را نمی دهند که کلیک کنند. آنها تبلیغات آلوده ای را منتشر می کنند که به طور خودکار بازدیدکنندگان را از صفحه ای که در آن قرار دارند، به صفحات دارای بدافزار هدایت می کند. این نوع تبلیغات مخرب به ویژه برای ناشران خطرناک است زیرا وقتی بازدیدکنندگان به دلیل تبلیغات مخرب به طور خودکار به یک صفحه یا سایت جدید هدایت می شوند، به عنوان یک رویداد درآمدزا محسوب نمی شود. این امر نه تنها بر درآمد تبلیغات تأثیر می گذارد، بلکه تجربه کاربر را نیز مختل کرده و می تواند منجر به از دست دادن مشتریان وفادار شود.

 


اگر به دنبال این هستید برای کسب و کارتان تبلیغات انجام دهید، لازم است که آژانس های تبلیغاتی را به خوبی بشناسید تا کار تبلیغاتتان را به یکی از آن ها بسپرید. توصیه می کنیم قبل از هر چیز مقاله زیر را بخوانید:

اسامی شرکت های تبلیغاتی ایرانی


چه کاری می توانید در مورد تبلیغات مخرب انجام دهید

تقلب در تبلیغات دیجیتال یک تجارت بزرگ است که بر تجربه کاربر، شهرت برند و درآمد تبلیغاتی ناشران وب در هر اندازه تأثیر می گذارد. به دلیل اهمیت موضوع، انواع مختلفی از راه حل های تشخیص و پیشگیری وجود دارد.

راه حل های حفاظتی ناشی از سوء استفاده را می توان به سه دسته اصلی استاتیک، پویا و رفتاری تقسیم کرد.

1. راه حل استاتیک ضد تقلب تبلیغاتی

هنگامی که کلیک تقلبی برای اولین بار ظاهر شد، ابتدا سعی کردند با کمک راه حل های استاتیک با مشکل مقابله کنند. بیشتر اوقات این کار از طریق اسکن آفلاین انجام می شد. تجزیه و تحلیل استاتیک شامل یک  روش خلاق ثبت نام تبلیغات کننده برای کمپین بود، سپس در محیط آفلاین اسکن می شد و بعد تصمیم گرفته میشد که مسدود شود یا به سایت منتقل شود.

از آنجا که تجزیه و تحلیل استاتیک به صورت real-time کار نمی کرد، متقلبان می توانستند به راحتی با راه حل‌های سازگار شده سولوشن را دور بزنند بنابراین نیاز به راه حل های پویا ایجاد شد.

2. راه حل پویا ضد تقلب تبلیغاتی

پیشگیری از تقلب پویا، لیست بلاک ها، زمانی وجود دارد که، کد تعبیه شده در یک تبلیغ دیجیتالی در برابر لیستی از عناصر خطرناک شناخته شده که در موارد قبلی تقلب یافت شده است، بررسی شود. در صورت شناسایی عناصر مخرب، تبلیغات مسدود می شوند.

در حالی که تا حدودی اثربخش است، لیست بلاک ها زمانی مفید هستند که جامعیت داشته باشند. این موضوع باعث می شود که یک راه حل زمان بر باشد و مستعد خطای دستی است و نگهداری از آن نیز دشوار است. بازیگران بد که مرتکب تقلب می شوند یاد گرفته اند که با پوشاندن یا تغییر مکرر ویژگی های لیست بلاک ها از تشخیص فرار کنند، فرار پویا از تشخیص تقلب ایستا.

3. راه حل ضد تقلب رفتاری

پیچیده ترین راه حل ضد تقلب، از ابزارهای تحلیل رفتاری پیشرفته برای شناسایی و جلوگیری از تقلب در تبلیغات بصورت آنی (real-time) استفاده می کند. یک رویکرد رفتاری از روی رفتارهای واقعی یک آگهی که آن را تجزیه و تحلیل می کند تا بفهمد آیا قصد اجرای بار مخرب را دارد یا خیر.

در این روش، تبلیغات متقلبانه به وب سایت در همان لحظه  دلیور می شود ولی از payload مخرب منع می شود – که هم از درآمد تبلیغات و تجربه کاربر محافظت می کند.

حتی برای متقلبان پیچیده(sophisticated fraudsters) نیز امکان دور زدن راه حل تقلب مبتنی بر رفتار وجود ندارد زیرا راه حل نظارت بر رفتار تبلیغات در هنگام ارائه در یک سایت بصورت real-time است. این امر باعث می شود از فعالیت های تقلبی جلوگیری شود. درآمد همچنان به ناشر یا پلتفرم تحویل داده می شود، بدون اینکه اطلاعات یا پولی به متقلبان برسد. افراد بد و متقلبان با بی فایده ساختن فعالیت های متقلبانه خود، یاد می گیرند که وب سایت شما را تنها بگذارند و به دنبال اهداف ساده‌تری باشند که از راه حل های پیچیده ضد تقلب استفاده نمیکنند.

تبلیغات مخرب با پیشرفت چشم انداز دیجیتالی پیچیده تر شده و نیاز به راه حل های پیچیده تری برای حفاظت از درآمد و شهرت ناشران دارد. از تبلیغات آنلاین خود نهایت استفاده را ببرید و برای کاهش تأثیر تبلیغات مخرب و تقلب از راه حل منحصر به فرد ضد تقلب بر اساس تجزیه و تحلیل رفتاری دژینو استفاده کنید و میزان هدر رفت هزینه خود را به حداقل برسانید.

ارسال نظر

enemad-logo
0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop