دانلود و پشتیبانی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

s f

اطلاعات تماس
ایران چهارمحال و بختیاری
شهرکرد خیابان اول
youremail@yourdomain.com
038312345678

دژینو | dezhino

تقلب تبلیغاتی

هر آنچه که به عنوان یک مارکتر باید در مورد کلیک‌های تقلبی بدانید

نویسنده : عفیفه خدنگی | تاریخ بروزرسانی : 1401/10/07

وظایف مارکتر درباره تقلب چیست؟ بگذارید اینطور بگوییم که شما به عنوان یک دیجیتال‌ مارکتر با کمپین‌ ها و تبلیغات آنلاین تلاش می کنید تا مخاطبین خودتان را افزایش بدهید و به اهدافتان برسید. ولی بهتر است بدانید که هر گونه کمپین و تبلیغات آنلاینی که برنامه‌ریزی و اجرا می کنید شامل یک سری ورودی‌های تقلبی ‌است که به شکل کلیک‌های تقلبی و یا ترافیک نامعتبر وارد لندینگ پیج و سایت شما می‌شود.

تعریف کلیک تقلبی ساده است: هر گونه کلیک که توسط کسانی غیر از مشتریان و مخاطبین شما انجام میشه را کلیک تقلبی ‌می گویند. این کلیک تقلبی می‌تواند توسط ربات‌ها انجام شود و یا اینکه رقبای شما برای هدر دادن هزینه‌های تبلیغاتی شما این کار را انجام بدهند یا توسط کلیک فارم‌ها این کار انجام می شود. به نظر ساده است ولی در پشت صحنه دنیایی از رفتارها و فعالیت‌های پیچیده وجود دارد.

 

کیس استادی پرفورمنس مارکتینگ

 

عوامل ایجاد ورودی های جعلی و نامعتبر

از موضوعات مهم و وظایف مارکتر درباره تقلب درک موضوع ترافیک‌های نامعتبر است. ترافیک جعلی در شبکه‌های اجتماعی توسط Media Rating Council ارائه می‌شود که این‌طور تعریف می‌کند:

ترافیک نامعتبر به‌صورت کلی به ترافیکی گفته می‌شود که کیفیت لازم برای آگهی و تبلیغ را نداشته باشد یا به عبارت دیگر حجم و میزان ترافیک واقعی یک آگهی را ارائه نکند. حال وظایف مارکتر درباره

 

عواملی زیادی می‌توانند باعث کلیک فراد در تبلیغات شود ولی یکی از مهم‌ترین ‌آنها ترافیک به‌وجود آمده توسط غیر انسان مثل بات‌ها، کرولر‌ها و غیره است. البته فقط بات‌ها و کرولرها نیستند بلکه هر رفتاری که باعث ایجاد اختلال در دیتاهای ورودی شما با دیتای واقعی مشتریان و مخاطبین شما بشود، گفته می شود.

برای مثال:

1- گوگل در Google Ads

این موارد را به عنوان کلیک تقلبی می‌شناسد:

  • خزنده‌های وب(Web Crawler)، بات‌های کلیک کننده یا هر نرم‌افزار اتوماتیک(Automated software)
  • هر گونه کلیک عمدی مخرب توسط کاربران انسانی
  • کلیک‌های تصادفی توسط کاربران

2- فیسبوک

فیس بوک هم با تحلیل رفتار کاربرانش ۲ نوع کلیک را به عنوان کلیک تقلبی در نظر می‌گیرد:

  • کلیک افرادی که علاقه واقعی به آن تبلیغ ندارند. این مورد جزو کلیک‌ها و بازدیدهای تصادفی یا مکرر لحاظ میشه
  • کلیک‌هایی که متد ممنوعه هستند مثل کلیک از یک اکانت جعلی(Fake Account)، ربات‌ها، خزنده‌ها و یا متدهای دیگری که قوانین فیس‌بوک (Facebook terms) را دنبال نمی‌کند.

چه مقدار از ترافیک نامعتبر است؟

بر اساس حجم دیتای موجود در بستر اینترنت تخمین زده می‌شود که ۴۵ درصد از تمام ترافیک اینترنت اتومات(Automated) است که اغلب آن‌ها از بات‌ها و خزند‌ه‌های وب(Web Crawler – Web Scraper) که به عنوان بات‌های خوب شناخته می‌شود، تشکیل شده است. بات‌های خوب برای انجام وظایف به صورت اتومات طراحی شده‌اند مثل Web Crawling، به روزرسانی نتایج مسابقات فوتبال یا آخرین قیمت طلا یا وضعیت آب‌وهوا. در کل بات‌های خوب باعث استفاده ساده‌تر از وب می‌شوند.

در نقطه مقابل بات‌های مخرب وجود دارند.

در نقطه مقابل بات‌های مخرب وجود دارند که سودجویان و متقلبان اینترنتی از آن‌ها برای رسیدن به اهداف مختلفی استفاده می‌کنند مثلاً از بات‌ها برای دزدین اکانت(hijacking) یا ساخت اکانت جعلی (Fake account) استفاده می‌کنند. شاید از خودتون بپرسید یا این اکانت‌ها و بات‌ها چه کاری میکنند؟ این افراد با این بات‌‌ها عملیات‌های مختلفی رو می توانند پیاده‌سازی کنند که باعث هدر رفتن میلیون‌ها تومان از بودجه تبلیغات کلیکی(PPC)، بنری، همسان و حتی کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی شما شوند که از طریق پلتفرم های تبلیغات کلیکی انجام می دهید.

منبع کلیک‌های تقلبی چه هستند؟

کاربران جعلی و ربات‌ها مسئول اصلی کلیک‌های تقلبی هستند که با روش‌های مختلف به تبلیغات آنلاین

ما حمله می‌کنند. این ۱۹ مورد بخشی از منشاء کلیک‌های تقلبی است:

  • Spambots
  • Scrapers
  • Automation Tools
  • Frequency Capping
  • Abnormal rate limit
  • Excessive rate limit
  • Disabled JavaScript
  • Behavioral anomalies
  • Click Farms
  • Malicious Bots
  • False Representation
  • Account takeovers
  • Data Centers
  • VPNs
  • Proxy
  • Disabled Cookies
  • Click Hijacking
  • Network Anomalies
  • Known Bots (PPC Crawlers)

تهدید اصلی کلیک‌های تقلبی

همانطور که گفته شد وقتی که در مورد کلیک تقلبی صحبت میکنیم مهمترین و مخرب‌ترین عامل بات‌ها و کاربران مخرب هستند. این ۲ مورد می‌توانند به طور مستقیم بر روی تبلیغات آنلاین شما  تأثیر بگذارند به این دلیل که نرخ تبدیل بات‌ها برای کسب‌و‌کار شما صفر است و این باعث تأثیر در نرخ تبدیل کل شما خواهد شد و آن را به شدت کم می‌کند.

Media Rating Council (که در ابتدای این مقاله به آن اشاره شد) بطور جدی اعلام کرده که ترافیک‌های پیچیده نامعتبر(SIVT) با متادولوژی‌های پیشرفته به تبلیغات آنلاین حمله می‌کنند. بات‌هایی که سعی می‌کنند خودشان را به عنوان کاربر انسانی جا بزنند یا با دستکاری داده‌ها یا ترافیک قاچاق از دستگاه کاربران معمولی ترافیک ایجاد می‌کنند نمونه‌ای از این نوع حملات هستند.

اکثر متقلبین برای ایجاد میلیون‌ها کلیک تقلبی ار ابزارهای اتومیشن(Automation Tools) استفاده می‌کنند. برای اینکه شناخته نشوند باید سعی کنند که مخفی بمانند و یک سری المان‌های اولیه را مدام تغییر بدهند و تست کنند. سازندگان بات‌ها میتوانند میلیون‌ها مرورگر‌ Headlessبسازند که می‌تواند رفتار یک انسان مثل حرکت ماوس، اسکرول صفحه، کلیک و حتی انتظار برای لود شدن صفحه را نیز تقلید کند که Impressionیی که برای تبلیغات تولید می‌کند شبیه به انسان باشد.

 

تهدید و ریسک فرعی کلیک‌های تقلبی

تهدید و ریسک‌های فرعی کلیک تقلبی شامل مواردی میشود که هدف آن‌ها مخرب نیست ولی همچنان برای شما مضر هستند چون در نهایت Convertیی صورت نمیگیرد. بگذارید با یک مثال توضیح بدهم. به دلایل مختلف از جمله امنیتی یا UI/UX، سایت شما به گونه‌ای است که اگر جاوا‌اسکریپت در آن غیرفعال باشد کاربر نمی‌تواند به سبد خرید و سپس به صفحه پرداخت هدایت شود. این موضوع می‌تواند برای شما یک چالش ایجاد کند چون افرادی که JS خود را غیر فعال کرده‌اند همچنان روی تبلیغات شما کلیک میکنند و شما بابت هر کلیک بدون اینکه مشتری  convert کنید هزینه پرداخت می‌کنید. کاربران به سمت Landing Page هدایت می‌شوند و به این معنی است که آن‌ها نمیتوانند پیشنهاد شما را مشاهده کنند! بدون تحلیل این نوع کلیک‌ها هم کسب‌و‌کارها میلیون‌ها تومان بودجه خودشان را از دست می‌دهند. یا مثلاً لینکی که شما برای تبلیغ بنری استفاده کرده‌اید کاربر را به صفحه ۴۰۴ میفرستد. در این شرایط هم شما بابت هر کلیک هزینه پرداخت میکنید ولی پولی دریافت نمیکنید.

یکی از خدمات دژینو تست لینک شماست. دژین وبررسی می کند لینکی که گذاشته‌اید درست است یا نه تا از این طریق جلوی اتلاف هزینه شما را بگیرد

 

در این مقاله سعی کردم «وظایف مارکتر درباره تقلب» را بگویم و شما را با کلیک‌های تقلبی آشنا کنم. با هم تعریف گوگل و فیس‌بوک(دو غول تبلیغات آنلاین) را در مورد کلیک‌های تقلبی بررسی کردیم و ریسک‌های اصلی و فرعی ربات‌ها و ترافیک‌های نامعتبر پرداختیم. شما با خدمات دژینو میتوانید از حجم ترافیک نامعتبر و تعداد کلیک‌های تقلبی تبلیغات آنلاین خودتون مطلع بشوید و با جلوگیری از آن‌ها هزینه کلیک را کاهش بدهید.

 

ارسال نظر

0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop