دانلود و پشتیبانی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

s f

اطلاعات تماس
ایران چهارمحال و بختیاری
شهرکرد خیابان اول
youremail@yourdomain.com
038312345678

دژینو | dezhino

تاثیر کلیک تقلب بات مخرب بر روی قیف بازاریابی

تاثیر کلیک تقلب بات مخرب بر روی قیف بازاریابی

نویسنده : مهسا اذانی | تاریخ بروزرسانی : 1401/07/07

تا سال 1886 دویدن دو مایل در 4 دقیقه ای برای انسان غیر ممکن به نظر می رسید. بسیاری از دونده ها سعی کردند رکورد را جا به جا کنند تا در سال 1954، راجر بنیستر به دوندگان نشان داد که شکستن این رکورد قابل دستیابی است و فقط 46 روز بعد جان لندری این کار را حتی سریعتر انجام داد. در طول نیم قرن گذشته، بیش از هزار دونده از این سد شکست ناپذیر عبور کردند. 

چرا این داستان را به تعریف کردم؟ چون دوستش دارم! این مثال نشان داد که ذهن تابو هایی دارد و برای بیرون رفتن از این تابو ها باید اول ذهنم را آموزش بدهم.

یکی از بحث‌هایی طی یک ساله گذشته در جلسه‌های مختلف مدام می‌شنوم در مورد جلوگیری از ربات‌ها در بازاریابی است که باعث افت نتایج کمپین‌ها می شود.

بازاریابان زیادی در دنیا بر این باورند که برخورد با تقلب ربات ها می تواند بر موفقیت آنها تأثیر منفی بگذارد. چرا؟ چون در حال حاضر معیار های نامعتبر موفقیت در یک شرکت وجود دارد مانند:  عضویت‌های نامعتبر جدید که توسط بات ها انجام می‌شود، هزینه جذب مشتری (CAC) و ارزش طول عمر مشتری (LTV) که به صورت نامعتبر کاهش می یابد. این یعنی ما مثل کبک سر خودمان  را  زیر برف کرده ایم و می گوییم چرا چیزی را که خراب نیست درست کنیم؟ طی یک نظرسنجی که اخیرا انجام دادیم ، متوجه شدیم که دو سوم پاسخ دهندگان در سال گذشته نوعی تقلب در بازاریابی را تجربه کرده اند. رسیدن به تارگت های بازاریابی با ربات ها موفقیت نیست، گول خوردن است.

حذف تقلب در بازاریابی مبتنی بر ربات دقیقاً مانند دویدن 4 مایل است. گام برداشتن، استراتژی و آموزش برای رسیدن به اهداف شما وجود دارد. بازاریابان می توانند با تکمیل گام خود به ماشین مبارزه با ربات تبدیل شوند. 

چه ضرر هایی به قیف بازاریابی وارد می شود

الان به تمام پولی که برای A/B تست سرمایه گذاری کرده اید فکر کنید. بازاریابان دائماً به دنبال هر متغیری هستند که نتایج خارق العاده ای را به همراه داشته باشد. پس از پیدا شدن، اغلب به دنبال افزایش سرمایه گذاری می‌روند.

میلیون‌ها دلیل برای تعیین معیارهای موفقیت تست‌ها توسط متقلبان برای دست انداختن ما وجود دارد و همه آنها به یک چیز منجر می شود: تغییر مسیر دلارها. وارد کردن داده‌های مربوط به تشخیص تقلب بصورت real time در پلتفرم‌های آنالیتیک و سپس قرار دادن این داده ها در کنار معیارهای خود، به شما امکان می دهد تا به سرعت تعیین کنید که آیا تست کوتاه مدت فرصت و امکان برای موفقیت طولانی مدت را دارد یا خیر.

اگر چه استفاده از داده هایreal time  برای آزمایش و آنالیز کمپین بسیار مهم است، اما راه هایی برای بیرون انداختن خودکار ربات ها از قیف بازاریابی وجود دارد مثل پلتفرم دژینو که این امکان را می دهد در هر نقطه که تشخیص دهد این کاربر مشکوک است آن را به صفحه پازل هدایت میکند و در صورت حل پازل مجددا کاربر را در قیف بازاریابی قرار داده تا مسیرش را ادامه دهد. این راه  پایدارترین روش برای عبور از موانع مربوط به ترافیک‌های نامعتبر از جمله بات است.

بیاید به مسیری که یک ربات می تواند طی کند فکر کنید. هنگامی که از طریق یک کمپین بات با پر کردن  فرم در سایت شما تبدیل به lead می‌شود. اکنون ربات در CRM شما قرار دارد  سپس ایمیل ها و کمپین هایretargeting تلاش می کنند تا این ربات را به سمت conversion سوق دهد که هرگز اتفاق نخواهد افتاد. زمان و تلاش زیادی که تلف شده است و هزینه‌هایی که برای تبدیل بات به مشتری هدر رفته است.

اگر ربات را در نقطه ورود متوقف کنید می توانید از همه ای این مشکلات و هدر رفته هزینه‌ها جلوگیری کنید و بودجه و زمان خود را برای تبدیل انسانهای واقعی ذخیره کرده اید. سوال این است، چه باید بکینم؟ در ادامه توضیح می دهیم.

 


صفر تا صد پرفورمنس مارکتینگهرآنچه باید درباره بازاریابی عملکردی بدانید


 

برای جلوگیری از ضرر چه باید کرد

ما گاهی اوقات از متخصصان بازاریابی و امنیت می شنویم که راه حل هایی برای مقابله با تقلب در نقاط مختلف در قیف بازاریابی وجود  دارد. در این روش که تلاش میکند  بطور جداگانه جلوی تقلب را بگیرد  مثل این است که قسمت‌های مختلف شرکت رابدون داشتن هدفی مشترک اداره کنید که باعث می‌شود شرکت به اهداف خود نرسد. مبارزه با تقلب فقط یک ویژگی در یک استراتژی نمی تواند باشد، بلکه باید بخشی اصلی از استراتژی باشد. dezhino این امر را با محافظت از سفر مشتریان (journey of your customer) بدون در نظر گرفتن مکان آنها انجام می دهد. این یک استراتژی یکپارچه است که به ما و مشتریان ما اجازه می دهد برنده شویم.

ما روزهای شکستن یک مایل 4 دقیقه ای را پشت سر گذاشته ایم.  رکورد برای یک مایل 3:43  است که توسط Hicham El Guerrou j به ثبت رسیده است. در اینجا چند مورد از رکورد شکنی که ما هنگام اتصال کل قیف بازاریابی و محافظت از تقلب دیدیم را مشاهده می کنیم:

  • یک شرکت پوشاک چرم کمپین های تست و کنترل را با کاهش ربات راه اندازی کرد. در یک دوره دو ماهه با حذف ربات ها 33٪ CPA (cost-per-acquisition)آنها مشاهده کردیم.
  • یک ارائه دهنده اشتراک فضا برای ویدئو که نمیتوانیم اسم این سایت را بیاوریم هنگامی که متوجه شد مجموعه اطلاعات قدیمی آنها مملو از ربات است، با تغییر استراتژی خود بیش از دو میلیارد تومان پس انداز کرد.
  • یک شرکت ‍‍‍‍‍‍‍پرداخت یار ربات هایی را پیدا کرد که مراحل متعددی را در فرآیند جذب مشتری جدید انجام می دهند. با توقف این جریان، محاسبه شد که بیش از چهار میلیارد تومان پس انداز و سرمایه گذاری مجدد خواهد شد.

نقطه مشترک همه این شرکت ها این است که یک عمر را در تعقیب یک ربات صرف نکرده اند. آنها با استفاده از قدرت دژینو هزینه های خود را برای انسان ها بهینه کردند و از هر گونه تلاشی که آنها را به سمت ربات ها کشاند، چشم پوشی کردند. به این ترتیب است که شما نام تجاری خود را به عنوان یک ماشین مبارزه با ربات آموزش می دهید.

 

ارسال نظر

0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop