دانلود و پشتیبانی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

s f

اطلاعات تماس
ایران چهارمحال و بختیاری
شهرکرد خیابان اول
youremail@yourdomain.com
038312345678

دژینو | dezhino

ربات ها چگونه به کمپین های گوگل ادز شما حمله می کنند؟

نویسنده : مهسا اذانی | تاریخ بروزرسانی : 1402/05/06

تقریبا نیمی از کل ترافیک وب را ربات ها تشکیل می دهند. این در حالی که برخی ربات های و برخی دیگر بد هستند.

بعضی از ربات های کلیکی خوب به انجام و خودکارسازی، تحلیل محتوا و نظارت بر سایت کمک می کنند.  بسیاری از بازاریابان از ربات های کلیکی خوب برای خودکارسازی و سرعت بخشیدن به چندین فرآیند تکراری استفاده می کنند.

بعضی از ربات های کلیکی بد برای کلیک بر روی تبلیغات پولی و تخلیه بودجه طراحی شده اند.

 

آیا می‌دانستید که ربات‌ها را می‌توان در خود گوگل ایجاد کرد – با استفاده از ابزارهای خود گوگل – و سپس به طور متقلبانه روی تبلیغات کلیک کرد؟

در اینجا، نگاهی می اندازیم به نحوه استفاده متقلبان از ربات ها برای حمله به کمپین های سرچ ادز Google شما و اقداماتی که می توانید برای جلوگیری از آسیب رساندن به آنها انجام دهید.

متقلبان چگونه از ربات ها برای حمله به کمپین های جستجوی گوگل شما استفاده می کنند؟

امروزه مرورگرهای headless و مرورگرهای اتومیت به طور گسترده ای به عنوان ابزار کارآمد برای تست اینتگریت شدن، بررسی وضعیت پیج ها و اتومیت کردن سنجش ها و برای بررسی فرم های ارسال، کلیک های ماوس، ورودی های صفحه کلید و غیره استفاده می شوند.


همه چیز در مورد تقلب های گوگل ادز و راه های جلوگیری از این تقلب های کلیکی


این ابزارها برای بررسی سلامت سایت های کسب و کار ها ضرروی هستند.  متأسفانه، همین ابزارها نیز توسط بازیگران بد برای تولید تقلب های تبلیغاتی و جعل هویت کاربران واقعی استفاده می شود.

اکثر ابزارهای تولید کننده ربات، مانند Puppeteer که یک کتابخانه Node  است  و با API سطح بالا برای کنترل کروم است و مستقیماً توسط تیم Google Chrome پشتیبانی و نگهداری می‌شود. همچنین می‌توانند برای نوشتن نرم‌افزاری که اقدامات خودکار را انجام می‌دهند، بهینه شوند.

 

همچنین می‌توان از این ربات‌ها برای چندین هدف غیرقانونی استفاده کرد، مانند هدر دادن بودجه PPC رقبا با کلیک بر روی بنرها و سرچ ادز آن ها.

در واقع، متقلبان قبلاً روش هایی را برای راحت شدن این نوع تقلب های تبلیغاتی ایجاد کرده اند، از جمله پلاگین های مخفی. متقلبان با استفاده از ترکیبی از محصول ربات گوگل، Puppeteer، و افزونه ای به نام “Puppeteer Extra Plugin Stealth” توانستند کلیک های جعلی روی تبلیغات پولی ایجاد کنند.  آن‌ها همچنین توانستند ترافیک ربات‌ها را از طریق پراکسی‌ها هدایت کنند تا قوانین کشف تقلب را دور بزنند و این کلیک‌ها را در ظاهر کاربران واقعی انجام دهند.

 

ساخت ربات ها برای حمله به کمپین های جستجوی گوگل چقدر آسان است؟

برای متقلبان استفاده از این ابزارهای معروف برای ارتکاب اعمال مخربی مانند تقلب تبلیغاتی بسیار آسان شده است.

در یک زمان شگفت آور کوتاه، یک توسعه دهنده جونیور می تواند یک نرم افزار ساده ایجاد کند که می تواند یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کند و روی همه تبلیغات مرتبط کلیک کند.  برای نشان دادن این موضوع، ما به یک توسعه‌دهنده جونیور گفتیم که یک ربات را در کمتر از دو ساعت بسازد و روی تبلیغات با کلمات کلیدی خاص کلیک کند.

مشکل می دانید کجاست؟ در حالی که این ربات‌ها با نیت بد ایجاد می‌شوند، اما همیشه توسط گوگل به‌عنوان «بد» شناسایی یا پرچم‌گذاری نمی‌شوند، زیرا در خود معماری Google ایجاد می‌شوند – به این معنی که Google آنها را «مال خود» می‌داند. بدتر از آن این است که وقتی این ربات‌ها با سایر تکنیک‌های تقلب تبلیغاتی مانند پروکسی‌ها جفت می‌شوند، شناسایی آنها حتی سخت‌تر می‌شود.

کیس استادی پرفورمنس مارکتینگ

چگونه می توانید از کمپین تبلیغاتی خود در برابر این ربات ها محافظت کنیم؟

 

ربات‌هایی مانند این باید قبل از اینکه بتوانند اقدامی کنند، بلاک شوند.  هنگامی که یک ربات کمپین های سرچ ادز Google شما را دستکاری می کند، داده های شما آلوده می شود و بودجه شما به سرقت می رود.  هر کلیک جعلی بودجه تبلیغات شما را هدر می دهد.

 

هنگامی که این ربات‌ها به کمپین‌های شما حمله کردند، می‌توانید بازپرداخت Google Ads را درخواست کنید.  با این حال، به دلیل اطلاعات موردنیازی که باید ارسال کنید و Google باید پردازش کند، ممکن است زمان زیادی طول بکشد.  به علاوه، هرگز تضمین نمی شود که هزینه تبلیغات از دست رفته خود را بازیابی کنید.

 

جلوگیری از تقلب های تبلیغاتی تنها راهی است که می توانید مطمئن شوید که ربات ها از حمله به کمپین های سرچ ادز Google شما جلوگیری می کنند.

تنها پلتفرم فراد دیتکشن ایران دژینو است و میتوانید برای مقابله با تقلب از این پلتفرم تشخیص تقلب تبلیغاتی استفاده کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در دژینو در ارتباط باشد.

تماس با ما

 

 

ارسال نظر

enemad-logo
0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop