دانلود و پشتیبانی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

s f

اطلاعات تماس
ایران چهارمحال و بختیاری
شهرکرد خیابان اول
youremail@yourdomain.com
038312345678

دژینو | dezhino

تاثیر vpnها در کلیک تقلبی

تاثیر vpnها در کلیک تقلبی

نویسنده : مهسا اذانی | تاریخ بروزرسانی : 1402/01/29

از هر پنج مورد تقلب کلیکی، یک مورد با VPN یا پروکسی است.

VPN(virtual private network) یا شبکه خصوصی مجازی می تواند یک ابزار مفید برای کاربران معمولی اینترنت باشد. این نرم افزارها می توانند به دلایل مختلف به پنهان کردن موقعیت مکانی شما و سهولت ناشناس ماندن آنلاین کمک کنند. همچنین VPN ها را به ابزاری عالی برای ارتکاب انواع تقلب در کلیک تبدیل می کند. سوال اینجاست که VPN ها چگونه کار می کنند و چگونه توسط متقلب‌ها برای تقلب در کلیک و تقلب در تبلیغات استفاده می شوند؟

VPN دقیقاً چیست؟

شبکه خصوصی مجازی (VPN) یک نرم افزار است که می توانید آن را به عنوان یک برنامه مستقل دانلود یا به عنوان یک افزونه مرورگر نصب کنید. VPN های معروف شامل NordVPN  ExpressVPN و Hola هستند. بازار VPN در 10 سال گذشته رشد چشمگیری داشته و بیش از 15 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است زیرا مصرف کنندگان و مشاغل به دنبال محافظت از داده های خود و حفظ حریم خصوصی‌شان هستند. میزان استفاده از VPN در اروپا و آمریکای شمالی حدود 17 درصد است. در حال حاضر حدود 25 درصد از کاربران اینترنت از VPN استفاده می‌کنند که بیشترین میزان استفاده مربوط به آسیا و اقیانوسیه و آمریکای لاتین است.

همانطور که از نامش پیداست، VPN برای شما یک مکان مجازی جدید می‌سازد. هر بار که VPN را فعال می‌کنید یک آدرس IP جدید و یکتا برای شما ساخته می‌شود.

با استفاده از VPN و آدرس IP جدید، می توانید نحوه نمایش مکان خود را بصورت آنلاین انتخاب کنید. بنابراین، برای مثال، اگر در هند هستید، می توانید از VPN برای نشان دادن موقعیت مکانی خود به عنوان ایالات متحده استفاده کنید.

این امر با مسیریابی ترافیک شما از طریق سرورها یا شبکه VPN کار می کند تا مکان شما نشان داده نشود.

یک دلیل متداول برای استفاده از VPN دور زدن محدودیت های و تحریم‌های مکانی در وب سایت ها یا فایروال های ملی است.

یک مثال مشهور و مشروع استفاده از  VPN، دسترسی به سایت مسدود شده فیس‌بوک در چین است.

بسیاری از VPNها مبتنی بر اشتراک هستند، اما VPN های رایگان زیادی نیز وجود دارند که از قابلیت peer-to-peer  استفاده می کنند.

 

شبکه تور  (“The Onion Router”)

 Tor نرم افزاری است که برای ناشناس ماندن و امنیت کاربران در برخی از ارتباطات آنلاین طراحی شده است. همچنین به آنها اجازه می دهد تا به وب سایت ها و خدمات خاصی در Deep Web دسترسی داشته باشند. مفهوم اصلی ارسال ارتباطات به صورت ناشناس و ایمن توسط آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی ایالات متحده توسعه داده شده است. بعداً، گروهی از محققان (با اجازه نیروی دریایی) پروژه Tor را ایجاد کردند، که نرم افزاری رایگان را برای احزاب خصوصی و سایر سازمان های دولتی ارائه می داد تا ناشناس بودن و امنیت ارتباطات آنها افزایش یابد. اصطلاح Tor از مخفف “مسیریابی پیاز” گرفته شده است که مانند لایه های یک پیاز لایه هایی رمزگذاری  شده را برای ارتباطات فراهم می‌کند. مانند VPN، از Tor هم می توان به دلایل کاملاً مشروع استفاده کرد. با این حال، این یک روش رایج برای تقلب در ترافیک پروکسی است.

VPN هایی که برای تقلب استفاده می شوند

احتمالاً تا الان متوجه شده‌اید که چگونه یک VPN یا مرورگر Tor می تواند یک ابزار مفید برای تقلب در اینترنت، به ویژه تقلب در PPC باشد. VPN از طریق سرور خصوصی عمل مسیریابی و اتصال اینترنت را انجام می دهد و نه از طریق ISP. وقتی داده به اینترنت انتقال داده می شوند، دادهها از VPN عبور می‌کند و نه مستقیما از دستگاه. کلاهبرداران از این ابزار برای ماسک کردن عملیاتشان و پنهان کردن آدرس IP خود و جلوگیری از قرار گرفتن در لیست سیاه استفاده می کنند. این باعث می شود تبلیغ کنندگان فکر کنند که تعامل کاربر با آنها از مکان های مورد نظر و متفاوت نشات گرفته است. با استفاده از شبیه سازها، VPN پروکسی ها و سایر ابزارهای تکنولوژیکی مرزهای جغرافیایی کم رنگ می شود و به متقلبان اجازه می دهند به راحتی از هر کشوری نفوذ کند.

با تبلیغات کلیکی که یصورت پرداخت به ازای کلیک است، بازاریابان اغلب منطقه خاصی را مورد هدف قرار می دهند تا مطمئن شوند که بیشترین value را برای کمپین تبلیغاتی خود دریافت می کنند.

با استفاده از VPN، یک کاربر وب می تواند یک آدرس IP “مجازی” جدید ایجاد کند و از آن برای مخفی کردن مکان واقعی خود استفاده کند. این نوع مبهم سازی مکان اغلب به صورت عمده توسط تنظیمات سازمان یافته مانند مزارع کلیک یا بات نت استفاده می شود. با یک سری سرورهای متصل به VPN، متقلبان می توانند ترافیک ربات ها یا کلیک فارم‌ها(مزارع کلیکی) را از طریق این IPها  هدایت کرده تا کلیک های انبوه را از هر نقطه در جهان که می خواهند ارسال کنند. بر اساس میلیاردها تجزیه و تحلیل انجام  شده برای مشتریان سازمانی،  شرکت CHEQ اعلام کرده است  که بیش از یک کلیک به ازای هر پنج کلیک نامعتبر (21٪) شامل مبهم شدن مکان، از طریق شبیه سازها، پروکسی های VPN و دیگر تقلب ها می شود.

استفاده از VPN برای کلیک‌های گاه به گاه توسط رقیبان یا افرادی که از برند متنفر هستند نیز می تواند ساده و در عین حال موثر باشد. یک رقیب تجاری محلی فقط باید VPN را روی یک یا دو دستگاه دانلود کند و با هر کلیک هزینه‌های تبلیغاتی شما را هدر دهند.

در استراتژی‌های مختلفی که برای جلوگیری از کلاهبرداری از مشتریان‌مان داشته ایم به اثر مخرب استفاده از VPN و مبهم سازی مکان پی برده‌ایم:

  • یک برند برتر مراقبت از پوست که صدها هزار دلار برای PPC هزینه میکرد، ترافیک VPN مخرب باعث هدر رفتن هزینه‌های تبلیغاتی‌شان می شد. چیزی حدود 95 درصد از ترافیک توسط دیتاسنترها (data center) و حدود 5 درصد از proxy/VPN  بود. این ترافیک ورودی از کاربران خارج از منطقه جغرافیایی مورد نظر بودند و در تارگت کمپین مشتری قرار نمی‌گرفتند. رفع این مشکل منجر به صرفه جویی 80،000 دلاری شد.
  • یکی از بزرگترین بازارهای DIY جهان که ماهانه 2.5 میلیون دلار هزینه می کند ، به ویژه در Google Ads، بیش از 14000 کلیک نامعتبر در ماه (عمدتا از مالزی و چین) داشت که با استفاده از VPN موقعیت مکانی خود را به بریتانیا تغییر می‌دادند. این کلیک‌ها برای شرکتی که ارسال کالا به این مناطق را ندارد نامعتبر هستند و باعث هدر رفتن بودجه تبلیغاتی می‌شوند.

به طور خلاصه، VPN یک ابزار موثر در تقلب‌های کلیکی است که تشخیص یا توقف آن بسیار دشوار است.

نحوه تشخیص ترافیک VPN

درسته که تشخیص ترافیک VPN دشوار است، اما می توانید تقلب در کلیک VPN را به طور موثر متوقف کنید.

حتی با پوشاندن مکان واقعی خود، VPN از خود ردپا بر جای می گذارد.

در ادامه برخی از رایج ترین و موثرترین روش ها برای تشخیص ترافیک VPN در تبلیغات PPC را برای شما آورده‌ایم.

امتیازدهی آدرس IP

با آدرس های IP جمع‌آوری شده، رتبه بندی و امتیاز احتمال تقلب بسیار مفید است. ابزارهایی وجود دارد که به شما کمک میکند تا متوجه شوید که یک آدرس IP چقدر می‌تواند مشکوک به تقلب باشد.

شناسه های دستگاه

راه دیگر برای جلوگیری از تقلب‌های کلیکی اختصاص شناسه های منحصر به فرد به دستگاه ها است و نه آدرس های IP. این بدان معناست که حتی اگر دستگاهی از VPN برای تغییر آدرس IP خود چندین بار استفاده می کند، همیشه توسط نرم افزار شناسایی می شود.

این یک مشکل عمومی بین پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات PPC برای جلوگیری از تقلب در کلیک است، به بررسی شناسه دستگاه، IP کاربر را بررسی می‌کنند.

استفاده از این روش‌ها کافی نیست و هنوز تشخیص آنها سخت است  اما حداقل می تواند به خودی خود یک پرچم قرمز و هشدار باشد.

آیا همه ترافیک VPN تقلبی است؟

شاید اینطور فکر کنید که هر کسی قصد تقلب در کلیک یا تقلب در تبلیغات آنلاین را دارد از VPN برای انجام این کار استفاده می کند. درست فکر کرده‌اید و منطقی است، زیرا به آنها کمک می کند تا مسیر و ردپای خود را بپوشانند.

ولی اگر فکر که هر کلیک روی تبلیغات پولی شما که از VPN استفاده می‌کند تقلب است، خب … احتمالاً اینطور نیست.

 همانطور که قبلاً اشاره کردیم برخی افراد فقط از VPN برای حفظ حریم خصوصی خود به صورت آنلاین استفاده می کنند یا ممکن است از VPN برای دور زدن محدودیت های مکانی خود استفاده کنند. بنابراین، اگرچه بیشتر ترافیک تقلب در تبلیغات از VPN استفاده می کند، اما همه ترافیک VPN تقلبی نیست.

باز هم، استفاده از نرم افزارهای هوشمند مانند تست رایگان دمو دژینو می تواند به تمایز بین این دو به شما کمک کند.

 

ارسال نظر

0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop