دانلود و پشتیبانی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

s f

اطلاعات تماس
ایران چهارمحال و بختیاری
شهرکرد خیابان اول
youremail@yourdomain.com
038312345678

دژینو | dezhino

8 رباتی که جذب کاربر شما را از بین می برد

8 ربات مخرب که جذب کاربر شما را از بین می برد

نویسنده : مهسا اذانی | تاریخ بروزرسانی : 1402/02/03

این 8 بات در حال نابود کردن customer acquisition  شما هستند

Scraper Bot, Heartbreakers, and Critic Bots are rampant in funnels

بازاریابان دیجیتال برای ورودی گرفتن از موتورهای جستجو (به عنوان مثال تبلیغات گوگل و مایکروسافت) و کانال های اجتماعی (مانند فیس بوک ، اینستاگرام و پینترس) هزینه پرداخت می کنند. این ورودی ها باعث افزایش و بهبود kpi های بازاریابی می شود از جمله ارزش طول عمر مشتری LTV، میانگین ارزش سفارش AOV، کاهش نرخ پرش bounce rates، و ایجاد تجربه خوب برای به پایان رساندن فرایند خرید.

اگرچه هزینه های بازاریابی دیجیتال برای جذب لید (Lead) و مشتری های جدید است ولی با کلیک های نامعتبر و ربات ها هدر می رود. ربات های مخرب، برنامه های نرم افزاری هستند که توسط متقلبان حوزه تبلیغات ساخته می شوند. این ربات ها برای فعالیت مشخصی برنامه ریزی و آن فرآیند را بطور خودکار انجام می دهند. یعنی روی تبلیغات پولی و کلمات کلیدی یا تبلیغات رسانه های اجتماعی کلیک می کنند.

این مطالعه شامل تجزیه و تحلیل واقعی ربات هایی بود که روی کمپین های تبلیغاتی کلیک می کردند که از گزارش دژینو و طبق مطالعه ای که سایت CHEQ analyzed روی ورودی مشتری های خود انجام داده است استخراج شده است (به دلیل حفظ محرمانگی اسامی این سایت ها و شرکت ها آورده نشده است).

نمونه کسب و کارهایی که مورد مطالعه قرار گرفته است

یک برند جهانی مراقبت از پوست

سایت های ایکامرسی

سایت مد و ورزش

سایت مسافرتی

سایت دانشگاه آنلاین

ارائه دهنده امور مالی شخصی

ارائه دهنده برتر عینک و لنزهای تماسی

 

8 ربات مخرب که در سایت های ایکامرسی تقلب می کنند

در کانال هایی مانند تبلیغات گوگل یا مایکروسافت یا کمپین های صفحات اجتماعی، این ربات ها از هشت طریق شناسایی می شوند.

1. ربات های سبد خرید

در تحقیق انجام شده، از هر 50 ربات که از طریق جستجوی پولی و کمپین های صفحات اجتماعی پولی وارد می شوند، یک نفر به صفحه پرداخت آنلاین یک سایت کلیک می کند. تنها در مطالعه ما این معادل بیش از 3.5 میلیون کلیک ربات بود. این امر باعث مسدود شدن سبدهای آنلاین، ایجاد چالش های لجستیکی و بازپرداخت و به خطا رفتن KPI های حیاتی شده است. این مشکل شامل پر کردن فرم ها و خرید نیز است. ربات های مورد بررسی بر نرخ تبدیل از جمله فروش آنلاین، لیدها، ثبت نام ایمیل و تکمیل فرم هم تأثیر می گذارد.

2. ربات مخرب بازگشت مجدد به سایت

هزاران ربات مختلف بارها و بارها به سایت برمیگردند. این ربات ها که صرفاً به هدر دادن هزینه ها اکتفا نمی کنند ، هدف این ربات ها کمپین های ریتارگتینگ است تا شبیه به خریداران واقعی به نظر برسند. به عنوان مثال ، در یک سایت ، 2117 ربات 34031 بار بازگشت کردند.

3. اسکرپرها(Scrapers)

اسکرپینگ جمع آوری خودکار حجم زیادی از داده ها از صفحات وب و برنامه های کاربردی توسط ربات ها است. ربات های اسکرپر نقش عمده ای در تقلب در تبلیغات دارند. به طور میانگین ​​5000 کلیک توسط اسکرپرها روی یک سایت ایجاد میشود. یکی از کسب و کارها که کاربران را به سایت های دستور العمل خود هدایت می کند، متوجه شد که ربات ها از طریق تبلیغات آنلاین این محتوای با کیفیت را می دزدند و از آن درآمد کسب می کنند و به رتبه و درآمد آنها آسیب می رساند.

4. عاشقان راه دور (ربات هایی که از VPN استفاده میکنند)

از هر پنج ربات ، یک ربات از VPN یا سایر روش های مبهم سازی مکان استفاده می کند تا وانمود کند که خریدار آمریکایی، بریتانیایی یا ژاپنی هستند. در واقع، این حمله از کشورهایی از کشورهایی انجام می شود که اصلا ارسال کالایی به آن انجام نمیشود مثل  پاکستان و ویتنام. در یک مورد، یک برند برتر جهانی مراقبت از پوست صدها هزار دلار هزینه هدر رفته برای PPC داشت که ترافیک ورودی آن از VPN و مراکز داده(Data Center) بود. یکی از بزرگترین بازارهای DIY جهان ، با هزینه 2.5 میلیون دلار در ماه ، بیش از 14000 کلیک نامعتبر را کاربران و ربات هایی داشت که مکان خود مبهم کردند (که بیشتر از چین و مالزی بودند)

5. دل شکن(ربات های هدر دهنده بودجه ریتارگتینگ)

هدف از ریتارگتینگ این است که بازدیدکنندگان وب سایت را که تبدیل(Convert) نشده اند را با نمایش تبلیغات متناسب دوباره بازگردانید. از هر پنج بازاریاب یک بازاریاب بودجه اختصاصی برای ریتارگتینگ  در نظر میگیرد. اما وقتیکه پول و توجه هزینه شده باعث بازگشت ربات ها میشود دلخراش است. برای مثال یک سایت فروشگاه آنلاین 3500 دلار برای ربات هایی را که از سایت مجددا بازدید کرده اند، هدر داد.

6. شارژ بیکر

رباتها بر روی صفحات تأیید پرداخت کلیک کرده و در بازپرداخت(chargeback) تقلب می کنند. این جایی است که ربات ها معامله می کنند و سپس به دنبال بازپرداخت(chargeback) هستند. یک شرکت بزرگ ماهانه 7 میلیون دلار برای جستجوی پولی و شبکه های اجتماعی پولی هزینه می کرد. تجزیه و تحلیل ما هزاران کلیک نامعتبر در صفحات تأیید آنها پیدا کرد که نشان دهنده تقلب در بازپرداخت شارژ است.

7. ربات های منتقد

ربات ها همچنین میتوانند نظرات ساختگی ایجاد کنند و به شهرت ایکامرس ها آسیب برساندند. نوشتن نظرات جعلی چه مثبت و چه منفی برای ربات ها بسیار آسان است. شاید جالب باشید که بدانید خدمات ارائه نظرات جعلی مبتنی بر ربات در دارک وب رایج است. در مطالعه انجام شده برای یک سایت گردشگری، 2500 کلیک نامعتبر از ربات هایی که نظرات ساختگی ایجاد می کردند، پیدا کردیم.

8. ربات های نشسته(Sit-In)

ربات های نشسته در بیشتر موارد فقط روی صفحه فرود کلیک کرده و همان جا می مانند. هدف آنها هدر دادن بودجه تبلیغات ایکامرس ها برای جذب مشتریان جدید و آسیب رساندن به kpi های آنها است. مشخص شد که ربات هایی که روی تبلیغات جستجوی پولی کلیک می کنند ، 70٪ از مواقع بر روی عبارات جستجوی برندها (نام شرکت ، کسب و کار یا نام تجاری) کلیک می کنند. این امر برای اکثر شرکت های مورد مطالعه حداقل 1 دلار بابت هر کلیک هزینه هدر رفته دارد. در مورد یک سایت فروشگاه آنلاین مد ، برای مثال “ژاکت مردانه” دارای 56٪ نرخ کلیک نامعتبر ، “کوپن کفش” 52٪ نرخ کلیک نامعتبر و “Asics New” ، 48٪ نرخ کلیک نامعتبر بود. دیتای مربوط به ورود به سایت در گوگل آنالیتکس نه تنها به کاهش بودجه تبلیغات کمک نکرده بود بلکه kpi ها را به اشتباه انداخته است. پس از ورود به سایت، 92٪ از ربات ها به طور متوسط ​​به مدت 12 ثانیه ثابت می مانند و در کلیک یا انتقال به بخش دیگری از وب سایت کوتاهی می کردن دو فعالیتی نمیکردند و دوباره آنها روی بنر تبلیغات سایت کلیک می کنند و وارد میشوند  و 12 ثانیه بعد می روند.

علیرغم ویژگی های متفاوت، این ربات ها یک ماموریت مشترک دارند: آسیب زدن به kpi ها، آسیب زدن به جذب مشتری به روش های هدفمند.

در این مقاله تلاش کردیم تا انواع ربات مخرب را به زبان ساده معرفی کنیم و اینکه چطور در قیف بازاریابی شما میتوانند تقلب کنند و هزینه های تبلیغاتی شما را هدر داده و دیتاهای مربوط به جذب مشتری را بیشتر از واقعیت نشان دهند. دژینو برای کسب و کارهای ایرانی در برابر کلیک های نامعتبر و غیر انسانی در کمپین های دیجیتال محافظت خواهد کرد و به کسب و کارها کمک کند مشتریان بیشتری جذب کنند. برای گرفتن نسخه دمو با تیم فروش ما در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

ارسال نظر

enemad-logo
0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop