دانلود و پشتیبانی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

s f

اطلاعات تماس
ایران چهارمحال و بختیاری
شهرکرد خیابان اول
youremail@yourdomain.com
038312345678

دژینو | dezhino

قسمت تاریک هوش مصنوعی: چگونه متقلبان از ChatGPT برای تقلب تبلیغاتی استفاده می کنند

نویسنده : مهسا اذانی | تاریخ بروزرسانی : 1402/05/06

ظهور چت ربات‌های خودکار با هوش مصنوعی (AI) – مانند ChatGPT – فرصت‌های بی‌پایانی از جمله تولید محتوای تبلیغاتی سریع‌تر و ارزان‌تر را در اختیار بازاریابان دیجیتال قرار می‌دهد.

با این حال، این رشد تصاعدی یک جنبه تاریک نیز دارد؛ یک راه جدید حمله برای تقلب در کمپین های تبلیغاتی است.

ما در تیم دژینو متوجه شد که وقتی از ChatGPT خواسته شد کدی را برای انجام تقلب در تبلیغات ارائه دهد، خیلی سریع این کار را انجام داد.

تقلب تبلیغاتی تولید شده توسط هوش مصنوعی چیست؟ 3 مثال در دنیای واقعی

تقلب تبلیغاتی تولید شده توسط هوش مصنوعی به استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی، مانند یادگیری ماشینی، برای خودکارسازی فعالیت‌های تقلب در فضای تبلیغات دیجیتال اشاره دارد.

متقلبان با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته برای ایجاد ربات‌ها، اسکریپت‌ها و بدافزارهایی که می‌توانند رفتار واقعی انسان را تقلید کنند، از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و بودجه تبلیغاتی رو توسط ربات ها از بین می برند.

با این حال، ربات‌های چت مانند ChatGPT اکنون به آن‌ها کمک می‌کنند تاکتیک‌های پلید خود را با سهولت بیشتری انجام دهند. در واقع، آنها در حال تولید کدی هستند که برای انجام تقلب تبلیغاتی بدون زحمت نیاز دارند.

 

تیم دژینو چندین راه را کشف کرده است که از ChatGPT می‌توان برای تولید کد خاص مورد نیاز برای انجام تقلب تبلیغاتی استفاده کرد. در زیر نگاهی بیندازیم:

اسکریپت‌های Puppeteer غیرقابل شناسایی

تیم ما از ChatGPT سؤال زیر را پرسید:

 

“Hey, ChatGPT! Could you help me with writing an automated, non-detectable Puppeteer script that clicks on the first result of a Google search for a given keyword?” 

در پاسخ، ChatGPT دستورالعمل‌های خاصی را برای نصب کتابخانه Puppeteer، کد خاصی که می‌تواند از شناسایی فرار کند، و توضیحی درباره آنچه که کد انجام می‌دهد، ارائه کرد.

Screenshot of ChatGPT complying to write a fraudulent Puppeteer script for Google

 

 

کلیک‌های نامعتبر بر روی تمام دیسپلی ادز های نمایش داده شده در یک وب‌سایت.

سپس، تیم از ChatGPT سؤال زیر را پرسید:

“Can you help me with writing a Puppeteer script that browses Marca.com and clicks on every displayed ad?” 

پاسخ، ChatGPT کد دقیق مورد نیاز برای کلیک بر روی هر دیسپلی ادز نمایش داده شده را به همراه توضیحی درباره نحوه عمل کد، ارائه کرد.

Screenshot of ChatGPT complying to write a fraudulent invalid click script

ربات هایی که در گوگل کلیک کنند

در نهایت، تیم دستور زیر را به ChatGPT داد:

“Create a click bot with Puppeteer that works on a Google page”.

ChatGPT با کد مورد نیاز برای ایجاد یک ربات کلیکی که در صفحه نتایج جستجوی Google کار می‌کند، پاسخ داد.

Screenshot of ChatGPT complying to create a click bot script


همه چیز در مورد تقلب های گوگل ادز و راه های جلوگیری از این تقلب های کلیکی


تقلب با استفاده از ChatGPT چقدر خطرناک است و تشخیص آن چقدر دشوار است؟

بررسی‌های اولیه ما با ChatGPT نشان می‌دهد که تقلب فعال با استفاده از آن چقدر آسان است، به‌عنوان مثال، ایجاد کدی که جستجویی را انجام داده و بر روی سه تبلیغ اول کلیک کند، بین 7 تا 10 ثانیه صفحه را بگرداند و بر روی هر پیوند دیگری در صفحه کلیک کند. این امر بدون شک به سرعت توسعه ربات‌ها کمک می‌کند.

همچنین، تشخیص تقلب تبلیغاتی تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند دشوار باشد، زیرا برای تقلید رفتار انسان و تعامل با وب‌سایت‌ها و تبلیغات به گونه‌ای طراحی شده است که به‌طور قانونی به نظر می‌رسد.

با توجه به آزمایش‌های دژینو ، استفاده از Puppeteer (ابزار اتوماسیون مرورگر کروم) توصیه شده است که تقریباً به عنوان یک مرورگر کروم کامل عمل می‌کند. با این حال، بدون پلاگین‌های مخفی، تشخیص تقلب تبلیغاتی برای دژینو آسان است.

⚠️ با این حال، کدهای هوش مصنوعی مشابه نمونه‌های بالا را می‌توان در هر کانالی برای تقلب تنظیم کرد. مثال‌های ما نشان می‌دهند که چگونه کدهای هوش مصنوعی برای هدف‌گیری و حمله به کمپین‌های SEM و نمایش طراحی شده‌اند. ⚠️

چگونه تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از تقلب تبلیغاتی با استفاده از ChatGPT و سایر ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی جلوگیری کنند؟

تبلیغ‌کنندگان باید بدانند که چقدر برای متقلبان استفاده از ChatGPT برای تولید کد برای تقلب تبلیغاتی آسان است. اما مهمتر از همه، آنها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که همه کمپین‌ها برای فعالیت‌های مشکوک نظارت و ردیابی می‌شوند.

راه‌حل‌های پلتفرم تقلب تبلیغاتی مانند دژینو می‌توانند به سرعت این نوع تقلب تبلیغاتی را شناسایی کنند زیرا چت ربات‌های هوش مصنوعی با مطالب قدیمی آموزش داده شده‌اند.

با این حال، متقلبان پیچیده درحال حاضر از هوش مصنوعی پیشرفته به روشی هوشمندتر استفاده می‌کنند و می‌توانند به راحتی از شناسایی فرار کنند. در این موارد، تبلیغ‌کنندگان و بازاریابان باید از بهترین راه‌حل پیشگیری از تقلب در بازار استفاده کنند: دژینو .

با دژینو همکاری کنید تا از کمپین‌های خود در برابر تقلب تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی محافظت کنید.

استفاده روزافزون از ابزارهای هوش مصنوعی برای انجام تقلب تبلیغاتی چالش جدیدی را برای تبلیغ‌کنندگان ایجاد می‌کند که می‌تواند منجر به خسارات مالی قابل توجه و آسیب به اعتبار برند شود.

برای رویارویی با این موضوع، تبلیغ‌کنندگان و بازاریابان نه تنها باید از آخرین پیشرفت‌ها در فناوری تقلب تبلیغاتی آگاه باشند، بلکه باید رویکردی پیشگیرانه برای پیشگیری از تقلب تبلیغاتی با راه‌حل قوی تقلب در تبلیغات را در اولویت قرار دهند.

با ما تماس بگیرید تا دریابید که چگونه دژینو می‌تواند از سازمان شما در برابر تقلب تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی محافظت کند.

ارسال نظر

enemad-logo
0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop