دانلود و پشتیبانی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

s f

اطلاعات تماس
ایران چهارمحال و بختیاری
شهرکرد خیابان اول
youremail@yourdomain.com
038312345678

دژینو | dezhino

تبلیغات سنگین یا حجیم چیست؟

تبلیغات سنگین یا حجیم چیست؟

نویسنده : مهسا اذانی | تاریخ بروزرسانی : 1400/04/14

تبلیغات سنگین (Heavy ads)، تبلیغات دیجیتالی هستند که مقدار بی رویه ای از منابع سیستم را مصرف می کنند و می توانند زمان بارگذاری صفحه وب سایت را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

تبلیغات سنگین بیشترین نگرانی را برای کسب و کار های آنلاین دارد، چون تمام اتفاقات مهم یک سایت بر اساس ورودی (مثلا بازدید از صفحه در هر سشن(session) و تعداد کل بازدید) شکل می گیرد، و با مصرف منابع یک سایت این ورودی دچار اخلال می شود.

تبلیغات سنگین نه تنها تجربه کاربری (user experience) ضعیفی را ایجاد می کنند، که می تواند منجر به نرخ پرش زیاد (bounce rates) یا خروج کاربر شود و ممکن است توسط مرورگرهایی مانند کروم(Chrome) نشان گذاری شود، که اگر مطابق با برخی از معیارهای خاص نبودند اجازه لود شدن به آن ها داده نشود.

بهبود سرعت بار گذاری صفحه تقریباً مورد توجه همه تیم دیجیتال مارکتر ها، پرفورمنس مارکتر ها و مخصوصا تیم Ad Operations)AdOps) است و اجازه بار گذاری تبلیغات سنگین بر روی یک لندینگ پیج می تواند یکی از بزرگترین مسائلی باشد که در جنگ برای کاهش زمان بار گذاری صفحه و بهبود تجربه کاربر با آن روبرو شوید.

 

چه چیزی تبلیغات سنگین را تشکیل می دهد؟

تبلیغات سنگین عملکرد سایت را کاهش می دهد و ممکن است با مصرف پهنای باند نامتناسب منابع سیستم را از بین ببرد. 

برای درک بهتر تبلیغات سنگین، مهم است که ابتدا با تعریف “thread اصلی”(main thread) مرورگر شروع کنیم.

“thread اصلی” جایی است که مرورگرها بیشتر فعالیتهای بارگیری صفحه و رویدادهای کاربر را پردازش می کنند. مرورگرها برای انجام همه موارد زیر معمولاً به یک “نخ”(thread) متکی هستند :

  • اجرا تمام JavaScript را در صفحه 
  • اجرای طرح بندی صفحه 
  • محاسبه مجدد موقعیت های عناصر صفحه
  • زباله روبی(Garbage collection)

به دلیل نحوه عملکرد thread های اصلی، به طور خاص JavaScript می تواند ارائه طرح بندی صفحه را اگر منابع thread اصلی زیادی را اشغال می کند، مسدود کند. از آنجا که تبلیغات دیجیتال برای اجرای خود به جاوا اسکریپت متکی هستند، مهم است که به گونه ای طراحی شوند که بار thread اصلی را به حداقل برسانند.

هرچه زمان پردازش مورد نیاز برای thread اصلی کمتر باشد، سریعتر می تواند به رویدادهای کاربر و تغییر لحظه ای طرح پاسخ دهد.

آزاد نگه داشتن thread اصلی اساسا باعث این می شود که لود صفحه سریعتر و ریسپانسیوی بهتری داشته باشد.

طبق گفته Google Developers، یک تبلیغ سنگین به عنوان تبلیغی تعریف می شود که توسط کاربر تعامل نداشته باشد و یکی از موارد زیر را انجام دهد:

  • بیش از 4 مگابایت از پهنای باند در شبکه استفاده می کند
  • یک thread اصلی را برای بیش از 15 ثانیه در یک پنجره 30 ثانیه ای اشغال می کند
  • از thread اصلی در کل تا یک دقیقه استفاده می کند 

در مجموع، گوگل تخمین می زند که فقط حدود 0.3٪ از تبلیغات هستند که معیارهای تعیین شده تبلیغات سنگین را دارند و گفته می شود، این دسته کوچک از تبلیغات تا 27٪ از اطلاعات مورد نیاز شبکه و 28٪ از کل مصرف CPU تبلیغات را می خورند.

به طور خلاصه ، متوقف کردن این 0.3٪ از تبلیغات می تواند تقریباً 30٪ از مشکلات سرعت بارگیری صفحه شما را برطرف کند.

به دلیل مشکلاتی که تبلیغات سنگین ایجاد می کند، کروم در تلاش است محدودیت هایی را برای آنها تعیین کند و حتی در صورت عبور از این محدودیت ها برای محافظت از منابع دستگاه های مختلف، جلو تبلیغات سنگین را بگیرد(unloading). 

 

تأثیر منفی تبلیغات سنگین

تبلیغات سنگین برای کاربران چیزی بسیار زیاد آزار دهنده است. از آنجا که برای آنها یک تجربه کاربری(ux) ضعیف ایجاد می کند، باعث از بین رفتن تعامل کاربران و در نتیجه از بین رفتن درآمد نیز می شود.

در اینجا نحوه از بین رفتن تعامل را شرح می دهیم:

  1. تبلیغات سنگین سرعت بار گذاری صفحه را کاهش می دهد: این افراد می توانند زمان بارگیری اولیه شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
  2. کاربران ناامید می شوند: هیچ فردی، وب سایتی را که زمان بارگیری آن کند باشد دوست ندارد. آمارها نشان می دهد که حتی یک ثانیه تأخیر باعث ریزش بزرگی از کاربر ها  و نارضایتی آن ها می شود.
  3. معیارهای تعامل: کاربران ناراضی منجر به معیارهای تعامل کمتری از جمله بازدید از صفحه در هر سشن و کل بازدید از صفحه می شوند.
  4. تعداد نمایش تبلیغات کمتر در نتیجه فروش کمتر دارید: تعداد بازدید کلی صفحه کمتر به معنای نمایش تبلیغات کمتر است، که به معنای ضربه زدن به درآمد است.

تبلیغات سنگین همچنین باعث تخلیه منابع دستگاه کاربران می شود، از جمله داده های شبکه و مصرف باتری.

برخی از تبلیغات سنگین نیز ممکن است ارز رمزنگاری شده را بدست آورند یا برای استفاده در شبکه بهینه نشده باشند. همه آنها تجربه کاربری را پایین آورده و آنلاین بودن را دشوارتر می کنند.

تأثیر منفی تبلیغات سنگین

در مورد تبلیغات سنگین چه کاری می توانید انجام دهید؟

براساس معیارهایی که گوگل برای تبلیغات سنگین تعیین کرده است و تحت برنامه Heavy Ad Intervention Google بارگیری می شوند، پیش بینی می شود بیشتر آنها محتوای ویدیویی باشند. 

سال گذشته ، در پست های Github درباره تبلیغات سنگین، توسعه دهندگان شرایط زیر را توصیف می کردند که ممکن است توسط کروم از لود آن ها جلوگیری شود:

  • تبلیغاتی که قبل از اقدام کاربر در حال بارگیری پرونده های ویدیویی بزرگ است
  • تبلیغاتی که عملیات گران قیمت در javascript انجام می دهند، مانند حملات CPU timing یا decoding فایل های ویدئویی
  • تبلیغاتی که سعی در بارگیری فایل های تصویری فشرده نشده دارند
  • تبلیغاتی که در حال استخراج رمز ارزها است

فریم های بارگیری نشده بخشی از فیدبک مداوم کروم است که می تواند با استفاده از سرویس AdTagging آنها را نشانه گذاری کند.

ضوابط و معیار ها منجر به ایجاد یک بستر خاص برای جلوگیری از تبلیغات سنگین در کروم شده است.

Chrome 85: مسدود کننده(Blocker) تبلیغات سنگین

Chrome 85 که در آگوست سال 2020 منتشر شد، اکنون دارای یک مسدود کننده تبلیغات سنگین است که به کاربران اجازه می دهد نشانه “Heavy Ad Intervention” را در دستگاه های خود فعال کنند.

از دیدگاه کاربر، مسدود کننده تبلیغات سنگین کروم باید به طور مداوم و موثر نمایش تبلیغات سنگین را محدود کند.

مرورگرهای غیر کروم

اگر کاربران از طریق مرورگرهای دیگر به غیر از Chrome از وب سایت شما بازدید می کنند، ممکن است ابزارهای دیگری برای جلوگیری از ایجاد نارضایتی کاربران از تبلیغات سنگین لازم باشد.

سخن آخر

بیشتر تبلیغات سنگین نتیجه حملات ساخت تبلیغ به اصطلاح خلاق است تا حملات عمدی مخرب، اما برای زمان بارگذاری مناسب صفحه و راضی بودن کاربران شناختن آنها کلیدی است.

 

ارسال نظر

0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop