دانلود و پشتیبانی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

s f

اطلاعات تماس
ایران چهارمحال و بختیاری
شهرکرد خیابان اول
youremail@yourdomain.com
038312345678

دژینو | dezhino

چگونه ربات های Scraper به SEO سایت شما آسیب می رسانند؟

چگونه ربات های Scraper به SEO سایت شما آسیب می رسانند؟

نویسنده : مهسا اذانی | تاریخ بروزرسانی : 1401/05/12

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک هنر پیچیده است که به دلیل تغییرات مکرر الگوریتم موتورهای جستجو، تسلط بر آن دشوار است. با این حال به نظر می رسد دو جنبه سئو هرگز تغییر نمی کند:

 

  1. محتوای تکراری تاثیر منفی بر سئو دارد.
  2. عملکرد سریع سایت در رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر مثبت دارد.

 

متاسفانه، هر دو عامل اساسی سئو که بالا بیان کردیم می توانند قبل از اینکه متوجه شوید تحت تاثیر منفی ربات های اسکریپر(Scraper) قرار بگیرند. 

خوبه بگیم در این مقاله اسکرپر، اسکریپر، اسکراپر، خراشنده، خراش دادن و scraper به یک معنی هستند و از همه استفاده خواهد شد.

 

 

 

وقتی رقیبمان در یک کلمه خاص کسب و کار موفق می شود رتبه اول را بگیرد و با محتوا ما این کار را انجام داده باشد، خیلی اتفاق منفی خواهد بود و تنها کاری که ما می توانیم انجام دهیم، محتوا خود را حذف می کنیم یا درخواست بررسی سرقت محتوا میدهیم. اما کار از کار گذشته است. در واقع، ما نمی دانستیم که مشکل بات های اسکرپر چقدر بد است.

بیل سالاک، مدیر ارشد فناوری در Brainly

 

 

 

ربات های اسکریپر(scraper) هنگامی که برای اهداف مخرب استفاده می شود، می توانند به رقبا و یا متقلبان کمک کنند تا محتوا، قیمت و سایر اطلاعات اختصاصی شما را بدزدند. از طرف دیگر حتی اسکریپر های بی‌ضرر (مانند ربات‌هایی که برای انجام تحقیقات استفاده می‌شوند) می‌توانند باعث افزایش غیرمنتظره ترافیک شوند که هزینه‌های زیرساخت را افزایش می‌دهد، بارگذاری صفحه را کاهش می‌دهد و حتی می‌تواند سایت یا برنامه شما را از کار بیندازد.

 

بنابراین، چگونه می توانید از آسیب رساندن به سئو سایت توسط اسکرپر جلوگیری کنید ؟؟

در حالی که به ربات های دوستانه مانند خزنده های گوگل اجازه دسترسی به سایت خود را بدهید؟؟

ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور این کار را انجام دهید.

با ما همراه باشید.

 

موضوعاتی که بررسی خواهیم کرد:

  • ربات‌ های خوب در برابر ربات‌ های بد (خزنده‌ ها در برابر خراشنده ها) (Crawlers vs. Scrapers)
  • اجزا اصلی سئو
    • محتوای اصلی
    • عملکرد/سرعت بالا
    • بهینه سازی برای موبایل 
  •  اسکریپر چگونه کار می کنند
  • یافتن راه حفاظتی مناسب
  • ارزیابی ریسک شما

 

ربات‌های خوب در برابر ربات‌های بد (خزنده‌ها در برابر خراشنده ها) (Crawlers vs. Scrapers)

 

اولین چیزی که باید درک کنید این است که اتومیشن دشمن نیست. همه ربات ها بد نیستند. اتومیشن و ربات ها فقط ابزارهایی هستند که توسط انسان ها برای آسان کردن کارها استفاده می شود. این به انسان‌هایی بستگی دارد که ربات‌ها را برنامه‌ریزی و راه‌اندازی می‌کنند تا تصمیم بگیرند که آیا وظایف خوب یا بدی را انجام می‌دهند.

 

بنابراین، چه چیزی “خوب” و “بد” را تشکیل می دهد؟

 

گاهی اوقات، “بد” آشکار است، مانند استفاده از ربات ها برای ارتکاب تقلب های آنلاین، پر کردن فرم، تصاحب حساب، DDoS، و غیره. اما مناطق خاکستری نیز وجود دارد. “اسکریپر” می تواند یکی از آنها باشد.

 

تفاوت بین خزنده و خراشنده چیست؟

در اینجا یک قانون کلی برای کمک به ساده کردن تفاوت بین ربات‌های خوب و بد در مرور محتوای شما وجود دارد: «خزنده‌ها» معمولاً خوب هستند و «خراشنده‌ها» اغلب بد هستند.

خزنده‌ها برای فهرست‌بندی اطلاعات در یک صفحه استفاده می‌شوند (در اصل، خزنده‌ها همان کاری را انجام می‌دهند که موتورهای جستجو مانند گوگل انجام می‌دهند)، برخلاف اسکراپرها که داده‌های خاصی را استخراج و استفاده می‌کنند یا می‌فروشند.

 

برخی از ربات های خزنده خوب عبارتند از:

 

  • خزنده های موتورهای جستجو (Googlebot، Bingbot، Yahoo! Slurp، Baiduspider)
  • Feed Fetcher Crawlers (Google Feedfetcher, Microsoft’s .NET WebClient, Android Framework Bot)
  •  خزنده های رسانه های اجتماعی (خزنده فیس بوک، SpiderDuck توییتر، خزنده Pinterest)

برخی از خزنده ها وجود دارند که شما می خواهید میخواهید که سایت یا اپلیکیشن شما را بازدید کند. برای مثال، بیشتر شرکت‌ها می‌خواهند ربات گوگل در سایت آنها بخزد تا مردم بتوانند آنها را در گوگل پیدا کنند.

 

اما، اگر به هر دلیلی بخواهید خزنده‌ها را مسدود کنید، می‌توانید از فایل robots.txt استفاده کنید تا به آن‌ها بگویید اجازه خزیدن در سایت شما را ندارند. خزنده های خوب به دستورالعمل های فایل robots.txt شما احترام می گذارند. ربات‌های بد (اکثر اسکراپرها) حتی اگر فایل robots.txt  آنها را منع کند، آن را نادیده می‌گیرند.

 

در حالی که خراش دادن وب ممکن است همیشه به قصد ارتکاب سرقت ادبی یا تخلف انجام نشود، حتی خراش دادن با نیت خوب (اگر با نیت خوب باشد :)) منجر به مشکلاتی می شود، مانند:

  • جهش در ترافیک
  • افزایش هزینه های زیرساختی
  • منحرف شدن تجزیه و تحلیل 
  • کند شدن عملکرد سایت/اپلیکیشن
  • downtime

 

هیچ یک از عواقب ذکر شده در بالا تأثیر مثبتی بر سئوی شما ندارد.

 

اجزا اصلی سئو

محتوای اصلی

یک نکته کلیدی برای سئو همیشه محتوای اصلی است. موتورهای جستجو از محتوای اصلی حمایت می کنند و محتوای غیر اصلی را در رتبه بندی پایین می آورند. (این امر باعث می‌شود پس از سرقت محتوای شما، رتبه صفحات بدتر شود.) در حالی که الگوریتم دقیقی که Google برای رتبه‌بندی نتایج جستجو استفاده می‌کند ناشناخته است و مرتباً تغییر می‌کند، محتوای منحصربه‌فرد و خوب همیشه از اطلاعات تکرار شده در چندین صفحه یا سایت بالاتر خواهد بود.

 

محتوای تکراری و سرقت ادبی

محتوای تکراری می تواند به روش های مختلفی رخ دهد و همه آنها مخرب نیستند. به عنوان مثال، می‌توانید از همان تصویر و توضیحات محصول در چند مکان در سایت خود استفاده کنید، مانند یک دسته استاندارد و سپس یک دسته فروش. از نظر فنی، این محتوای تکراری خواهد بود. اما شما قصد فریب ندارید و هر کسی که محصول شما را جستجو کند حداقل یکی از صفحات با محتوای مناسب را پیدا خواهد کرد.

 

در مقایسه، اگر یک اسکراپر تصویر و توضیحات محصول را از سایت شما بگیرد و محتوا در جای دیگری آنلاین نمایش داده شود، اکنون محتوای تکراری در یک وب سایت شخص ثالث وجود دارد. هر کسی که محصول شما را جستجو می کند ممکن است سایت شما را پیدا کند، اما در عوض می تواند محتوای سرقت شده را نیز پیدا کند.

 

زمانی که گوگل سعی می کند از شر نتایج تکراری خلاص شود، سرقت ادبی می تواند بر سئوی شما تأثیر بگذارد. همانطور که در اسناد سئوی پیشرفته گوگل توضیح داده شده است، “گوگل تلاش زیادی می کند تا صفحاتی را با اطلاعات متمایز ایندکس(index) کند و نشان دهد.” اگر سایت شما دارای یک مقاله با دو نسخه شامل «معمولی» و «قابل چاپ» باشد و هیچ کدام از نسخه‌ها با برچسب noindex مسدود نشده باشند، گوگل یکی از آنها را برای فهرست کردن انتخاب می‌کند (که ممکن است همانی نباشد که شما انتخاب می‌کردید). .

 

اگر یک محتوا در چندین مکان یا سایت ظاهر شود، Google همیشه نمی‌تواند انتخاب کند که نویسنده اصلی و کدام نسخه تکراری است. گوگل سعی می کند مرتبط ترین نتیجه را نمایش دهد، اما احتمال اشتباه وجود دارد. به گفته SEMRush، نه تنها می‌توانید در نتیجه سرقت علمی از کارتان جریمه شوید، بلکه در بدترین حالت ممکن است کل وب‌سایت شما به سرقت برود.

 

چگونه ربات ها بر اصلی/تکراری بودن محتوا تأثیر می گذارند

ربات‌های Scraper کار سرقت حجم زیادی از داده‌ها را آسان و خودکار می‌کنند. آنها فقط باید برنامه‌ریزی شده و آزاد شوند تا هزاران درخواست در سایت شما ایجاد کنند. سپس داده های دزدیده شده را می توان در یک وب سایت تکراری مورد استفاده قرار داد و باعث می شود سئوی شما آسیب ببیند.

 

اگر در رتبه بندی پایین تری نسبت به سایتی با محتوای دزدیده شده خود باشید، بازدیدکنندگان ارگانیک کمتری دریافت خواهید کرد که می تواند بر شاخص های کلیدی عملکرد شرکت شما تأثیر بگذارد. علاوه بر این، اگر وب سایت شما محتوای تولید شده توسط کاربر را بپذیرد، اما فیلتر و تعدیل وجود نداشته باشد، ربات ها می توانند با افزودن هزاران پست دزدیده شده یا با کیفیت پایین که باعث می شود سایت شما برای گوگل و سایر موتورهای جستجو کمتر قابل اعتماد به نظر برسد، آلودگی داده ها را خودکار کنند.

 

برای مثال Scrapers میتوانند توضیحات محصولات، تصاویر و قیمت ها را از یک سایت ایکامرس به سرقت ببردند.همچنین ربات‌ها با ایندکس‌ کردن های تهاجمی و ارسال درخواست‌های زیاد و بارگذاری بیش از حد روی سیستم‌، باعث کند شدن سرعت سایت بشوند.

 

عملکرد/سرعت بالا

اگر یک وب سایت به کندی بارگیری می شود، چقدر احتمال دارد که منتظر بمانید یا به دنبال سایت دیگری بگردید؟ احتمالا بیشتر مردم علاقمند به پیدا کردن اطلاعات در جایی دیگر هستند. سرعت شاخص کلیدی است.

 

شاید حتی مهمتر از محتوای اصلی در سئو، عملکرد و تجربه کاربر (UX) باشد که باید اولویت اصلی هر کسب و کار آنلاین باشد. گوگل عملکرد صفحه را با معیارهایی به نام( Core Web Vitals) (CWVs) اندازه گیری می کند که به الگوریتم های جستجو کمک می کند تصویر واضحی از UX نهایی داشته باشند (به طور فزاینده ای در رتبه بندی گوگل اهمیت دارد).

 

از ماه مه 2021، اکثر CWV ها بر روی موارد زیر تمرکز دارند:

 

  • سرعت
  • ریسپانسیو بودن
  • تعامل
  • سازگاری با موبایل
  • HTTPS و مرور ایمن (یعنی محافظت در برابر هکرها، ویروس‌ها و بدافزارها)

سه عنصر کلیدی CWV ​​ها که بر سئو تاثیر می گذارند عبارتند از: 

Largest Contentful Paint (LCP )

First Input Delay (FID) 

Cumulative Layout Shift (CLS). 

زمانی که ربات‌های اسکریپر سایت یا برنامه شما را هدف قرار می‌دهند، دو عنصر از سه عنصر کلیدی آسیب می‌بینند:

 

  1. Largest Contentful Paint (LCP )
  2. First Input Delay (FID) 

Largest Contentful Paint (LCP ): زمانی که طول می کشد تا بزرگترین قطعه محتوا (تصویر، ویدئو، فرم تعاملی و غیره) در یک صفحه وب بارگیری شود. در دنیای اینترنت پرسرعت که هر چیزی کمتر از فوری بسیار کند است، گوگل تاکید زیادی بر سرعت بارگذاری دارد. برای گوگل، هر صفحه ای که در کمتر از 2.5 ثانیه بارگیری شود خوب است. صفحه ای که بیش از 6 ثانیه طول بکشد ضعیف در نظر گرفته می شود.

 

First Input Delay (FID) : اندازه گیری بر اساس مدت زمان بین بارگذاری صفحه و تعامل کاربران با محتوای صفحه است. برای Google، فعل و انفعالات مربوطه شامل انتخاب یک آیتم منو، کلیک کردن بر روی لینک، پخش یک ویدیو، و غیره است. اقداماتی مانند اسکرول کردن یا زوم کردن، تعامل در FID محسوب نمی‌شوند. به گفته گوگل FID “خوب” زیر 100 میلی ثانیه است. اساساً، هرچه صفحات شما پایدارتر باشد، تجربه کاربری بهتری دارد و در گوگل رتبه بالاتری خواهید داشت.

 

چگونه ربات ها بر عملکرد / سرعت وب تأثیر می گذارند

در برخی موارد، ربات ها 70 درصد از ترافیک یک وب سایت را تشکیل می دهند. این نه تنها تجزیه و تحلیل را منحرف می کند، بلکه سرعت وب سایت یا برنامه شما را کاهش می دهد و UX ضعیفی ایجاد می کند. متأسفانه، خرید پهنای باند بیشتر برای سرعت بخشیدن به سایت شما می تواند به راحتی به دلیل حجم زیاد ترافیک ربات، هزینه زیادی را به همراه داشته باشد.

 

برای مثال اسکرپرهای وب به طور انبوه محتوای سایت TheFork را به سرقت بردند. ترافیک ربات ترافیک های غیرقابل پیش بینی و وقفه های خدماتی را در وب سایت و در اپلیکیشن تلفن همراه ایجاد کرد و هزینه های میزبانی و نگهداری TheFork را افزایش داد.

 

هنگامی که TheFork راه حل مدیریت ربات فراد دیتکشن ها را انتخاب کرد و آن را در معماری خود ادغام کرد، تمام scraperها و ترافیک بد رباتی حذف شدند و عملکرد سایت بهبود یافت. همانطور که اسکراپرها عملکرد را کاهش می دهند، وقفه در خدمات ایجاد می کنند و باعث آسیب سئو می شوند، کنترل ترافیک ربات به بهبود همه زمینه ها از جمله SEO کمک می کند.

 

بهینه سازی موبایل

بیش از 50 درصد ترافیک وب سایت های جهانی از طریق موبایل است. در بسیاری از کشورها، تعداد گوشی‌های هوشمند از تعداد رایانه‌های شخصی بیشتر است، بنابراین جای تعجب نیست که گوگل تأکید زیادی بر Mobile Friendly (موبایل دوستی) و واکنش‌گرا بودن وب سایت ها دارد.

 

از سال 2018، گوگل ایندکس اول موبایل را پیاده سازی کرده است، به این معنی که گوگل سایت موبایل شما را قبل از سایت دسکتاپ شما ایندکس می کند و سایت موبایل در نتایج جستجو وزن بیشتری دارد. دامنه های جدید ابتدا به صورت خودکار در سایت موبایل ایندکس می شوند. اگر سایت تلفن همراه شما دارای حداقل محتوا، UX ضعیف و/یا زمان بارگذاری کند باشد، رتبه کلی شما در نتایج جستجو آسیب خواهد دید.

 

از آنجایی که موبایل ها بسیار پرکار هستند، اکثر شرکت ها به جای یک وب سایت تلفن همراه، یک اپلیکیشن موبایل ارائه می دهند. برنامه‌ها برای ارائه  UX بهتر برای کاربران تلفن همراه هستند. بهترین برنامه ها به سرعت بارگیری می شوند و به خوبی یا بهتر از همتایان وب سایت خود کار می کنند.

 

چگونه ربات ها بر بهینه سازی موبایل تاثیر می گذارند

ربات ها اپلیکیشن موبایل  و API های بیشتر شرکت ها را مدام هدف قرار می دهند، تنها به این دلیل که هنوز از برنامه های تلفن همراه و API های خود در برابر بات محافظت نمی کنند. با توجه به اینکه تعداد کاربران تلفن همراه از کاربران دسکتاپ و لپ‌تاپ بیشتر است، برنامه‌های موبایل و APIها نیاز به محافظت در برابر ربات‌ها دارند.

جایی که ربات‌ها ازدحام می‌کنند، مشکلات عملکردی  برای وب‌سایت‌ها، برنامه‌های تلفن همراه و APIها به وجود می آید. علاوه بر آن داده‌های کاربر هم در معرض خطر قرار می گیرد و باعث افزایش ترافیک و وقفه‌های غیرقابل پیش‌بینی می‌شود. و اگر وب سایت، برنامه یا API شما ضعیف عمل کند، رتبه بندی SEO شما آسیب خواهد دید.

 

چگونه ربات بر بهینه سازی موبایل تاثیر می گذارد

شناسایی ربات های مخرب در یک برنامه تلفن همراه یا API به رویکردهای بسیار متفاوتی نسبت به محافظت یک وب سایت نیاز دارد. از آنجایی که کاربران با برنامه‌ها مانند مرورگرها و وب‌سایت‌ها تعامل برقرار نمی‌کنند، رفتار کاربر تلفن همراه را نمی‌توان با استفاده از سیگنال‌های مشابه یا با تشخیص سمت سرور به تنهایی ردیابی کرد.

 

برنامه موبایل و محافظت از ربات API باید هم از تشخیص سمت مشتری و هم از سمت سرور استفاده کند. این مهم است زیرا (بدون توجه به آنچه برخی از فروشندگان محافظت از ربات ممکن است استدلال کنند)، تشخیص سمت مشتری مهمترین راه برای شناسایی انواع مختلف ترافیک ربات در تمام end pointها در همه دستگاه‌ها است. با شناسایی سمت مشتری و مدل‌های یادگیری ماشینی که صرفاً برای تعیین اینکه آیا برخی از تعاملات با رفتار انسان سازگار است یا خیر، ساخته شده‌اند، کاربران تلفن همراه شما می‌توانند کاملاً محافظت شوند.

 

اما تجربه کاربری موبایل چطور؟

استفاده از ابزارهای اشتباه مانع بهینه سازی موبایل می شود. حفاظت Subpar تمایل به نرخ مثبت کاذب بالایی دارد – به این معنی که کاربران واقعی CAPTCHA ها را می بینند یا به طور کامل مسدود می شوند. CAPTCHA ها اصطکاک اضافی زیادی را برای کاربر نهایی ایجاد می کنند، به خصوص در نقاط تبدیل کلیدی. 

سرعتی که ابزار مدیریت ربات با آن درخواست‌ها را شناسایی، تجزیه و تحلیل می‌کند و به آنها پاسخ می‌دهد، از بهینه‌سازی موبایل پشتیبانی می‌کند یا مانع از آن می‌شود. اگر مدیریت ربات شما کندتر پاسخ دهد، تجربه کاربری تلفن همراه شما کمتر از حد مطلوب خواهد بود.

 

سایر جنبه‌های تقلب آنلاین و محافظت از ربات که از بهینه‌سازی تلفن همراه پشتیبانی می‌کنند شامل رفتارهای کم و استفاده بسیار کم از حافظه و CPU است. راه حل مناسب تضمین می کند که کاربران برنامه های تلفن همراه هرگز متوجه وجود محافظت از ربات نمی شوند.

 

اسکراپرها چگونه کار می کنند

اسکرپ یا خراشیدن وب زمانی اتفاق می‌افتد که ربات‌های خودکار داده‌ها را از وب‌سایت‌ها، برنامه‌های تلفن همراه و/یا APIهای شما استخراج می‌کنند. معمولاً برای اهداف مضر (سرقت، فروش مجدد داده‌های شما به رقبا و غیره).

 

اسکراپرها (یا “ربات های اسکراپر”) می توانند در زبان های برنامه نویسی مختلف بسیار متفاوت باشند، اما اسکراپرهای بد اصول کلی یکسانی دارند:

 

  1. توسعه دهنده اسکریپت scraper را می نویسد یا با استفاده از نرم افزار web scraper برنامه ریزی می کند.
  2. توسعه دهنده اسکراپر را می پوشاند تا خوش خیم به نظر برسد.
  3. اسکراپر آدرس URL و مقادیر پارامترهای آن را هدف قرار می دهد، HTML وب سایت های مورد نظر، برنامه های تلفن همراه و/یا API ها را خراشیده و دانلود می کند.
  4. اسکراپر داده ها را به هر طریقی که برنامه ریزی شده بود تغییر می دهد و دستکاری می کند و سپس داده ها را در پایگاه داده یا صفحه گسترده خود می ریزد.

خراش‌های وب، اگر بدون چالش باقی بمانند، محتوای اختصاصی و اطلاعات قیمت‌گذاری شما را می‌دزدند، منابع تیم شما را تخلیه می‌کنند و عملکرد وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل و API شما را کاهش می‌دهند در نتیجه به سئوی شما آسیب می‌زند. Scraping می تواند آنقدر منابع فشرده باشد که مهاجمان به ربات ها به عنوان یک سرویس (BaaS) متوسل شوند تا به وب سایت هایی با حملات خراش دادن قدرتمند و به شدت توزیع شده ضربه بزنند. طرح زیر نحوه عملکرد BaaS را نشان می دهد.

3 پیامدهای کلیدی scrapers

اسکراپرهای وب می توانند تأثیرات منفی زیر را (در میان سایر موارد) بر کسب و کار شما داشته باشند:

 

1. محتوای دزدیده شده

Scrapers محتوای اصلی را می‌دزدند، از جمله قیمت‌هایی که می‌توان از آنها برای کاهش ارزش کسب‌وکارتان استفاده کرد. محتوای دزدیده شده همچنین می تواند بر رتبه بندی سئو شما تأثیر منفی بگذارد.

 

پلتفرم ایکامرس Hydradyne با اسکرپرهایی که اطلاعات مربوط به محصول و قیمت اختصاصی را به سرقت می‌بردند، دست و پنجه نرم می‌کرد، که باعث می‌شد رقبا به راحتی قیمت‌های خود را شکست دهند. توازن بار ساده نمی تواند از حملاتی که از طیف وسیعی از آدرس های IP استفاده می کردند جلوگیری کند.

 

 

 

دست کم گرفتن سطح اسکرپپ موجود آسان است. افرادی که فکر می کنند مشکل اسکریپ شدن ندارند احتمالاً از این موضوع بی اطلاع هستند.

فیلیپ مورر، توسعه دهنده ارشد وب در Hydradyne

 

2. مشکلات عملکرد در وب‌سایت‌ها، برنامه‌های موبایل و/یا APIهای شما

Scraper ها با ایجاد افزایش ترافیک و بارگیری بیش از حد سرورها با درخواست های خراش، عملکرد برنامه تلفن همراه، وب سایت و API شما را کاهش می دهند. عملکرد ضعیف باعث کاهش رتبه سئو می شود.

 

3. منابع هدر رفته

خراشنده‌ها با افزایش هزینه‌های زیرساختی و الزام کارکنان شما به صرف زمان، منابع را هدر می‌دهند:

 

  • تسکین دادن دستی حملات ربات.
  • به طور مداوم تجزیه و تحلیل عملکرد منحرف خود را ارزیابی می کنید.
  • ایجاد زحمت و رنج مداوم عیب یابی و بازنگری در استراتژی سئو خود.

 

یافتن راه حفاظتی مناسب

چالش

Scrapers به ​​طور مداوم در حال تکامل هستند، به این معنی که راه حل های داخلی و محصولات مدیریت ربات زیر پارچه، اغلب نمی توانند به اندازه کافی سریع برای شناسایی انواع جدید ربات ها سازگار شوند. بسیاری از روش های رایج پیشگیری از خراشیدن قابل استناد دیگر نیستند:

 

CAPTCHA و reCAPTCHA را می توان توسط مزارع CAPTCHA حل کرد.

فایروال های برنامه کاربردی وب (WAF) فقط می توانند تهدیدات آشنا را مسدود کنند، نه حملات scraper پیچیده، زیرا BaaS ارسال چندین درخواست از IP های مختلف را آسان می کند.

شرایط و ضوابط Terms and Conditions (T&C) به محافظت از شما در دعاوی قضایی در برابر خراش‌های وب کمک می‌کند، اما T&Cها واکنش‌پذیر هستند و باید بتوانید مهاجمان را به دادگاه بکشانید. T&Cها به طور فعال از خراشیدن وب جلوگیری نمی کنند. در ایران این مورد فعلا راهی نداریم برای اثبات آن.

 

پشتیبانی از سئو در هنگام مسدود کردن ربات های بد

کلید حمایت از سئو این است که اجازه دهید موتور جستجوی «خوب»، feed fetcher و ربات‌های خزنده رسانه‌های اجتماعی از راه وارد شوند، در حالی که ربات‌های بدی را که تلاش می‌کنند محتوای شما را حذف کنند مسدود کنید.

 

اکثر کسب‌وکارها نمی‌توانند با مسدود کردن همه ربات‌ها در هر زمان به تعادل مناسب دست یابند. بنابراین، راه حل مناسب باید به راحتی سفارشی شود تا بهترین نیازهای کسب و کار شما را برآورده کند. ویژگی های قابل تنظیم باید شامل موارد زیر باشد:

 

  • حالت‌های حفاظتی: که بر پایه تشخیص و واکشن تهاجمی با بات ها خواهد بود. که بر اساس سفارش شما برای سایت تان تنظیم می شود.
  • حالت های بر پایه قوانین مشخص: باید شامل یک لیست مجاز برای ربات‌ها و IP‌هایی باشد که در پلتفرم شما اجازه ورود می دهید.  CAPTCHA و قوانین بلاک نمونه این مورد است.

 

ارزیابی ریسک شما

چه در حال حاضر یک ابزار محافظت از ربات دارید یا نه، اولین قدمی که می توانید برای دور نگه داشتن ربات های اسکراپر از محتوا، قیمت، عملکرد و رتبه بندی SEO خود بردارید، ارزیابی سطح ریسک شما است. شما باید ترافیک و تهدیدات ربات خود را در زمان واقعی مشاهده کنید.

 

اگر می‌خواهید بدانید که آیا ربات‌ها به صورت مخفیانه از سایت موجود شما عبور می‌کنند، یا فقط می‌خواهید از طریق یک داشبورد کاربردی، تهدیدات بات های سایت خود را بررسی کنید، دژینو به صورت رایگان و آزمایشی 14 روز مکانی عالی برای شروع است.

اگر تصمیم گرفتید اکنون زمان تقویت محافظت وب‌سایتتان است، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. 

از آنجایی که دژینو به طور منحصر به فردی بر روی محافظت از ربات و تقلب آنلاین متمرکز است، راه حل ما دائماً در مورد آخرین تهدیدات به روز است.

 

ارسال نظر

enemad-logo
0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop