دانلود و پشتیبانی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

s f

اطلاعات تماس
ایران چهارمحال و بختیاری
شهرکرد خیابان اول
youremail@yourdomain.com
038312345678

دژینو | dezhino

هر آنچه که باید در مورد کلیک فارم click farm بدانید

کلیک فارم(click farm) یا مزرعه کلیک و ناگفته هایش

نویسنده : مهسا اذانی | تاریخ بروزرسانی : 1402/02/06

کلیک فارم(click farm) یا «مزرعه کلیک» نوعی کلاهبرداری است که در آن از گروه های بزرگی از مردم که معمولاً در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند استفاده می‌شود. در این مزارع یا بهتر بگوییم فضاها با اهداف زیر کلیک‌های انبوه و فیک صورت می‌گیرد:

  • افزایش مصنوعی ترافیک وب سایت
  • افزایش لایک ها و فالوورها در شبکه‌های اجتماعی
  • ارسال نظرات
  • ایجاد بک لینک 

مزرعه کلیک در بسیاری از کشورها غیرقانونی است و حتی می تواند منجر به عواقب جدی مالی و قانونی شود. همانطور که لایک ها، کلیک ها و فالوورها برای کسب و کارها و زندگی ما اهمیت بیشتری پیدا کرده اند، صنعت click farm نیز رشد کرده است.

اگر کاربر همیشگی سایت دژینو هستید، متوجه شده اید که ما مرتباً از click farm صحبت می کنیم. 

چند تصویر معروف از کلیک فارم(click farm) که نشان می دهد افرادی در حال انجام فعالیت های آنلاین هستند، یکی از سریال​‌های HBO در سیلیکون ولی است، جایی که آخرین شات از آن فیلم، انباری در بنگلادش را نشان می دهد که پر از مردمی است که مانند یک کافه سایبری و یک جامعه ترسناک روی رایانه ​ها کلیک می ​کنند.

 

تصویر دیگر مربوط به یک مزرعه کلیک واقعی در چین است، با قفسه و ردیف های تلفن به هم متصل شده که توسط یک کارگر به تنهایی اداره می شود.

اگرچه تصویر سیلیکون ولی تخیلی است، اما ریشه در زندگی واقعی دارد. و البته تصویر بانویی با دیوار تلفن​ها از یک مزرعه کلیک تصویری واقعی است. پس شاید واقعاً اینگونه مزارعی وجود داشته باشد؟

در این مقاله،با چندین نفر که در صنعت ترافیک پولی(چه اصطلاح قابل تاملی) کار می کنند صحبت شده است تا حقیقت این عملیات مرموز کشف شود. نام همه مشارکت کنندگان بنا به درخواست آنها تغییر کرده است.

مزرعه کلیک یا کلیک فارم چیست؟

طبق تعریف، مزرعه کلیک هر مکانی است که ترافیک اینترنتی را به صورت انبوه برای اهداف مختلف ایجاد می کند. این شیوه می تواند به عنوان یک کسب و کار با ارائه انواع خدمات مبتنی بر تعامل دیجیتال عمل کند. یا به عنوان یک شرکت مستقل برای تکثیر کلیک ها برای اهداف مختلف.

ممکن است درباره مزارع و کارخانه های ترول شنیده باشید. ترول مزرعه یا کارخانه ترول گروهی نهادینه از ترول های اینترنتی است که می خواهد در عقاید سیاسی و تصمیم گیری ها دخالت کند. طبق مطالعه ای در این زمینه 30 دولت در سراسر جهان برای گسترش تبلیغات و حمله به منتقدان به ارتش صفحه کلید پول پرداخت می کنند. هر دوی این شیوه ها اشکالی از  click farm هستند.

click farm به راحتی از طریق فروشندگانی که در اینترنت حضور دارند برای اجاره در دسترس هستند. به این معنی که می توانید برای یک شخص یا یک ربات هزینه کنید تا روی هر چیزی که می خواهید آنلاین کلیک کند یا با آن تعامل داشته باشد.

خدمات ارائه شده توسط «کلیک فارم» click farm می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • فالوورها و لایک های شبکه های اجتماعی
  • ارسال نظرات در وب سایت ها یا رسانه های اجتماعی
  • ایجاد ترافیک وب سایت
  • ایجاد بک لینک
  • انجام کارهای تکراری مبتنی بر کلیک
  • هدایت ترافیک به سایت های تقلبی برای افزایش رتبه بندی، اعتبار دامنه یا جمع آوری پرداخت ها در تبلیغات نمایشی
  • به اشتراک گذاری مقالات خبری اغلب جعلی (کارخانه های ترول )*

*اگرچه عملکرد کارخانه​ های ترول​سازی به خوبی شناخته شده است، و آنها نوعی مزرعه کلیک هستند، ما در این مقاله به آنها نخواهیم پرداخت، زیرا آنها به صنعت دیگری تعلق دارند.

کلیک ها با موبایل بیشتر است یا کامپیوتر؟

مزرعه کلیک ممکن است از صدها یا حتی هزاران نفر تشکیل شده باشد که از پایانه های کامپیوتری کار می کنند، همانطور که در تصویر سیلیکون ولی وجود داشت. اکثر کلیک‌ها در مزرعه‌های کلیک معمولاً توسط رایانه‌ها ایجاد می‌شوند، اگرچه روند رو به رشد استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه برای ایجاد کلیک نیز وجود دارد. این به این دلیل است که دستگاه های تلفن همراه برای خرید و نگهداری ارزان تر هستند و می توانند حجم بیشتری از کلیک ها را در مدت زمان کوتاه تری ایجاد کنند.

به احتمال زیاد کلیک فارم ها از چندین دستگاه مانند تلفن یا تبلت تشکیل شده اند و تیمی از اپراتورهای انسانی آنها را اجرا می کنند.

 

آیا یک انسان کلیک ها را از طریق رایانه ها انجام می دهد یا ربات کلیک می کند؟

بستگی به نوع مزرعه کلیک دارد. برخی از مزارع کلیکی وجود دارند که برای ایجاد کلیک تنها به ربات ها متکی هستند، در حالی که برخی دیگر از نیروی انسانی برای انجام کلیک استفاده می کنند. برخی از مزارع کلیک نیز از ترکیبی از هر دو استفاده می کنند و ربات ها و انسان ها با هم کار می کنند تا کلیک ایجاد کنند.

 

مصاحبه اول- فروش مجدد کلیک های تقلبی

جیمز اهل هند است اما برای یک شرکت مستقر در ایالات متحده کار می کند که خدمات مزرعه کلیکی را به صورت آنلاین به فروش می رساند و تمرکز آن بر ایجاد کسب و کار مانند بک لینک ها و رسانه های اجتماعی است. او به ما گفت که تصور می ​شود مزرعه​ا ی با یک کلیک که در تایوان با آن کار می ​کند حدود 18000 کارمند در 7 مکان داشته باشد که هر مکان می​ تواند حدود یک یا دو هزار نفر را در خود جای دهد.

همانطور که جیمز اشاره می کند، حتی با همه این افراد، کار معمولاً با کلیک های خودکار ربات ها تکمیل می شود. ترافیک ربات وب سایت معمولاً گزینه ارزان​تری است، در حالی که اگر به فرم​ها یا کپچاهای پر شده یا سایر تعاملات انسانی نیاز دارید، می توانید بسته گران​تری را انتخاب کنید که از انسان استفاده می​ کند.

click farm ها کجا هستند؟

مزرعه کلیک را می توان در هر جایی راه اندازی کرد، اگرچه به نظر می رسد مزارع کلیک بیشتر در کشورهای در حال توسعه با جمعیت زیاد مانند چین، هند، بنگلادش، پاکستان و فیلیپین یافت می شوند. در click farm چینی ها از پیشتازان هستند. شاید به همین دلیل است که بیشتر فیلم های کلیک فارم مربوط به آنهایی است که در چین مستقر هستند یا توسط تیم های چینی اداره می شوند.

مزارع کلیک نیز در برخی از کشورهای غربی مانند ایالات متحده، کانادا، استرالیا و بریتانیا رایج تر می شوند. همه فعالان حوزه مارکتینگ به خصوص شرکت هایی که اقدام به تبلیغات کلیکی می کنند باید از فعالیت مزرعه کلیک آگاه باشند تا از وب سایت خود در برابر عوامل مخرب محافظت کنند.

دیواره​های تلفن​ها و تبلت​هایی که در ویدیوها نمایش داده می​شوند، اغلب متن چینی را در جایی نشان می​دهند.

طبق تحقیقات ، click farm ها در این کشور ها بیشتر هستند:

چین

هندوستان

بنگلادش

تایوان

ویتنام

قزاقستان

روسیه

تایلند

ونزوئلا

اندونزی

فیلیپین

آفریقای جنوبی

اگرچه click farm اغلب در کشورهای کم درآمد یافت می شوند، اما گزارش هایی از click farm در اروپا و ایالات متحده نیز وجود دارد.

 

مصاحبه دوم – click farm صنعت کلبه روستایی

اگرچه مزرعه ​های کلیک معمولاً مکان​های بزرگی شبیه به مراکز تماس هستند، اما صنعت مزرعه کلیک امکان عملیات​های کوچک را نیز فراهم می​ کند. هر کسی می​ تواند یک مزرعه کلیک را تنها با یک لپ​تاپ و چند تلفن یا با استفاده از چند دستگاه و تعداد انگشت شماری از افراد تنظیم کند.

در طول تحقیقات، افرادی پیدا شدند که مزارع کوچک کلیکی معمولی را از خانه های خود در مناطق روستایی ایالات متحده و یکی از آنها در سوئد اداره می کردند. به نظر می رسید که این ها اپراتورهای بسیار کوچکی بودند که با فناوری بازی می کردند و سعی می کردند به جای ایجاد ترافیک ربات وب سایت در مقیاس صنعتی، درآمد کمی داشته باشند.

با یکی از اپراتورها، حسن از بنگلادش صحبت شد او توضیح داد که چگونه یک مزرعه کلیک کوچک را اداره می کند. او چندین گوشی قدیمی متصل به یک لپ​تاپ داشت وگفت که پول خوبی به دست می ​آورد، اما وقتی گوگل الگوریتم​ ها را تغییر داد، تصمیم گرفت کارش را متوقف کند.

“این فقط یک عملیات کوچک بود… احساس می ​کرد click farm روز به روز غیرقانونی ​تر می ​شوند، بنابراین فکر نمی​کرد این ریسک ارزشش را داشته باشد.”

اما، برای click farm بزرگ و تاسیس شده، مطمئناً ریسکی است که ارزش آن را دارد. اپراتورهای مزرعه کلیک می توانند با حجم زیاد افرادی که کار می کنند و تقاضا برای کلیک های پرداختی پول زیادی به دست آورند.

مزارع کلیک و اقتصادهای غول پیکر

click farm را می توان با کارگران راه دور نیز اداره کرد و بسیاری از سایت هایی که کلیک می فروشند، فعالیت کلیک انسانی را به فریلنسرها برون سپاری می کنند. این فریلنسرها به احتمال زیاد از طریق وب​سایت​های برون​سپاری محبوب استخدام می ​شوند و می ​توانند هزینه بیشتری را برای اپراتورهای مزرعه کلیکی نسبت به کارمندان داخلی​شان داشته باشند، بنابراین از آنها کم استفاده می ​شود.

با این حال، در طول سال 2020، همه​ گیری کووید-19 تقاضای بیشتری برای کار از مشاغل خانگی ایجاد کرده است. یکی از ذینفعان اصلی صنعت پرداخت به کلیک (PTC) بوده است.

هر کسی که دستگاه متصل به اینترنت دارد می​ تواند به سایت​های پولی برای کلیک دسترسی پیدا کند. پس از تکمیل یک ثبت نام کوتاه، می توانید تنها در چند دقیقه روی بنرها کلیک کنید، تبلیغات ویدیویی را تماشا کنید و روی Captchas کلیک کنید.

شما ممکن است فقط چند سنت در هر کلیک کسب کنید، اما این عددها می تواند به سرعت جمع شود، و برای کسانی که در کشورهای کم درآمد هستند، می تواند ارزش زمان سرمایه گذاری را داشته باشد.

تحقیقات نشان می ​دهد که سایت​های بزرگ PTC سال شلوغی را پشت سر گذاشته​ اند و بیش از 13 میلیون دلار به کارگران از راه دور پرداخت کرده ​اند. وقتی در نظر بگیرید که بسیاری از این کارگران روزانه حدود 10 دلار از صدها کلیک درآمد دارند، متوجه می شوید که این اشکال از click farm از راه دور حجم عظیمی از کلیک های جعلی را روی تبلیغات پولی ایجاد می کنند.

 

آیا click farm غیرقانونی هستند؟

به طور کلی خیر، click farm غیرقانونی نیستند.

از آنجایی که آنها عمدتاً خدماتی ارائه می دهند که از نظر فنی قانونی هستند، هیچ چیزی نمی توان گفت که click farm باید غیرقانونی باشند. اکثریت قریب به اتفاق کارهایی که توسط click farm انجام می شود کاملاً پیش پا افتاده است. کلیک کردن روی لایک ها روی پست های اجتماعی، کپی و چسباندن نظرات، دنبال کردن پروفایل های اجتماعی و اشتراک گذاری پست ها. در حال حاضر همه این اقدامات حتی اگر با نادرستی هم باشد قانونی است.

 

یک مورد معروف از یک مزرعه کلیکی در تایلند وجود دارد که توسط پلیس متلاشی شده است که نشان می دهد هزاران تلفن به هم متصل شده اند. اگرچه این افراد دستگیر شدند و مزرعه کلیک تعطیل شد، اما برای راه اندازی مزرعه کلیک اتهامی دریافت نکردند. اتهامات پلیس بر وضعیت مهاجرت مردانی که مزرعه کلیک را اداره می کردند، قاچاق تلفن و استفاده از سیم کارت های غیرقانونی ثبت نشده متمرکز بود.

مزارع کلیک در مقابل قانون 

حقیقت این است که در سراسر جهان هیچ قانونی علیه کلیک فارم وجود ندارد. نوشته شده است که آنها در چین غیرقانونی هستند، که معمولاً به قانون ضد رقابت ناعادلانه چین (AUCL) اشاره دارد. این قانون در واقع به شیوه​ های سرقت اسرار تجاری اشاره می ​کند و دامنه و تعریف رشوه را گسترش می​ دهد، که اکنون می تواند شامل پرداخت به شخص ثالث برای دادن “مزیت غیرمنصفانه” به تجارت باشد. بخوانید: بررسی های جعلی یا کلیک بر روی تبلیغات پولی. ب

از هم، این خود click farm را غیرقانونی نمی کند، اما در صورت افشای برخی از رفتارهای آنها غیرقانونی می شود. با این حال، بعید است که مواردی علیه خود click farm انجام شود و به احتمال زیاد روی کسب و کاری که از خدمات استفاده می​ کند تمرکز می ​کنند.

 

مصاحبه سوم – شرایط یک کارگر در کلیک فارم

با توجه به اینکه اکثر  مزارع کلیک در جهان در کشورهایی با حداقل قوانین استخدام و کار مستقر هستند، مسائل حقوقی اصلی آنها در مورد قوانین کارمندی، شرایط کار و دستمزد است. در واقع، شرایط در اکثر click farm مشابه شرایط موجود در فروشگاه​ها است، اما به جای تولید لباس ​های ارزان، باعث افزایش لایک ​های اجتماعی، ایجاد بک لینک و ایجاد ترافیک وب می ​شوند.

جیمز به ما می​گوید: «اکثر کارگران مزرعه​ های کلیکی، آن را شغلی قانونی می ​دانند… این کار سخت است، اما ثابت و سودمند است». با این حال، مانند کارگران سیگار فروشی، دستمزد پایینی دارد. “بله، اکثر این کارگران چیزی حدود 10 دلار در روز دریافت می کنند(این عدد برای یک ایرانی خیلی بالاست:)) … مردم در شیفت های ده ساعته و 24 ساعته در روز کار می کنند.”

با توجه به اینکه صدها، اگر نگوییم هزاران مزرعه کلیک وجود دارد، حمله به آن ها و پلمپ مراکزشان بسیار نادر است. در واقع، مزارعی که بسته می شوند، آنهایی هستند که به طور خاص بر تقلب تمرکز می کنند و توسط مجرمان سازمان یافته اداره می شوند، مانند عملیات بات نت Methbot یا 3ve.

مصاحبه چهارم – خودکار کردن کلیک ها

داشتن ارتشی از مردم که روی پست​ ها و لینک​های اجتماعی کلیک می​ کنند یک چیز است، اما راه آسان​تر، خودکار کردن آن است. ربات​ها نرم​ افزارهای نسبتاً آسانی برای ایجاد هستند که تکثیر آنها را توضیح می​ دهد. در واقع، تصور می​ شود که ربات​ها تقریباً نیمی از کل ترافیک اینترنت را تشکیل می ​دهند، در حالی که برخی دیگر این رقم را تا 60 درصد اعلام می​کنند.

وقتی نوبت به کلیک روی فعالیت مزرعه می ​رسد، ربات​ها و بات​ نت​ها (که شبکه ای از ربات​های مرتبط هستند) نقش مهمی دارند. با آدام، برنامه نویسی از کنیا صحبت شد که گفت چگونه ربات هایی را برای ایجاد لایک در حساب های اینستاگرام و فیس بوک ایجاد می کند. او همچنین از همان ربات برای فالو کردن خودکار افراد استفاده می​ کند، روشی محبوب برای ایجاد لیست فالوورهای خود.

مزرعه ربات خانگی

او می ​گوید: «دوست من 50 تلفن را متصل کرد که همه دارای حساب​های مختلف Google هستند که روی برنامه​ ها و تبلیغات کلیک می​ کنند». به همین سادگی؟ “این یک شکل کاملاً پیشرفته از ربات است؛ اما او از آن برای جمع آوری پرداخت ها در برنامه های نظرسنجی استفاده می کند. اما او از این طریق پول خوبی به دست می​ آورد… او باید حساب​ها را بچرخاند، اما می​ تواند از آنها برای کلیک کردن بر روی نظرسنجی​ها و کسب درآمد آسان استفاده کند… و آنها با کوپن​های PayPal یا Google Play پرداخت می​ کنند.”

اگرچه ممکن است این یک نوع کلاهبرداری نسبتاً ساده به نظر برسد، اما ایجاد چند وب سایت برای میزبانی تبلیغات نمایشی و سپس مسیریابی مجدد آن ربات ها به کمی تخصص فنی نیاز دارد. برای click farm سازمان​ یافته، این کلیک​های خودکار پس از راه​ اندازی می​ توانند بسیار مؤثر و ارزان باشند.

در واقع، همانطور که در زیر خواهید دید، اکثر تصاویر و ویدیوهای click farm معمولاً دیوار بزرگی از تلفن های متصل به هم هستند.

حتی با یک راه اندازی ربات مزرعه کلیکی ساده، می توانید آن لایک ها و فالوورها را به دلخواه جمع کنید. یک جستجوی آنلاین سریع 165،000،000 نتیجه موتور جستجو را برای خرید کلیک​ نشان می​ دهد، بنابراین گزینه ​های زیادی برای کسانی که به دنبال افزایش پروفایل اجتماعی خود هستند وجود دارد.

در واقع، حتی موردی از یک دستگاه فروش خودکار وجود دارد که در روسیه مشاهده شده است، که لایک و کلیک بر روی پست های اجتماعی شما را تنها با 50 روبل (حدود 0.89c دلار) یا 100 دنبال کننده با تنها 1.77 دلار ارائه می دهد. بنابراین می توانید در هنگام خرید کفش، پروفایل رسانه های اجتماعی خود را تقویت کنید!

 

مصاحبه مهم پنجم – کلیک فارم و کلیک تقلبی

تقلب کلیکی، و تقلب در تبلیغات که برادر هم هستند، یکی از مواردی است که به خوبی به صورت آنلاین مستند شده است. بنابراین، click farm چگونه تقلب تبلیغاتی ایجاد می کنند، و چه کسی باید این کار را انجام دهد؟

 

جیمز در مورد اینکه چگونه برخی از تبلیغ​ کنندگان آنلاین از خدمات او برای پر کردن سهمیه ​های خود استفاده می​ کنند، به ما می​گوید: «برخی از ارائه ​دهندگان تبلیغات شخص ثالث هستند که نمی​ توانند سهمیه سفارش​های خود را برای مشتریان خود برآورده کنند… بنابراین، وقتی تبلیغات به پایان می​ رسد، از خدمات ما استفاده می​ کنند تا به هدف خود برسند.»

 

از او می ​خواهم توضیح دهد، و او به من می ​گوید: «اینها تبلیغات Google یا تبلیغات فیس​بوک نیستند، بلکه محتوای حمایت شده از ارائه​ دهندگان محتوا هستند.» من به چند تبلیغ کننده معروف محتوا اشاره می کنم و او می گوید: “مشابه آن ها، اما شرکت های کوچکتر… لینک های محتوا دارای ردیابی تجزیه و تحلیل تعبیه شده اند، اما می توان آن را با click farm دستکاری کرد.”

ترافیک خریداری شده تقلبی نیست

همانطور که جیمز در تلاش است توضیح دهد، خدمات او تقلبی نیست. ما همیشه به مشتریان خود می گوییم که ترافیک ما ارگانیک نیست، اما بسیاری از رقبای ما این کار را نمی کنند. ما خدمات تقلبی ارائه نمی دهیم، اما شرکت های کوچکتر و متوسط ​​زیادی وجود دارند که این کار را انجام می دهند. او حتی انواع خدمات موجود در وب سایت خود را به من نشان می دهد که بسیاری از آنها توسط ربات ها و click farm پشتیبانی می شوند. مجموعه​ ای بزرگ از جمله دانلودها و بررسی​ های برنامه، دنبال​ کنندگان توییتر و ریتوییت ​ها و حتی بازدیدهای یوتیوب وجود دارد. بسیاری از این بسته​ ها به ازای هر نمایش، با پنی یا کسری از یک پنی کار می ​کنند.

 

از او می​پرسم که آیا همین click farm احتمالاً منبعی برای تقلب کلیک نیز هستند؟

او می​ گوید: «صاحبان مزرعه کلیک نگران چیزی نیستند که روی آن کلیک می​ کنند، بنابراین بله، قطعاً همان click farm که ما برای ابزارهای قانونی استفاده می​ کنیم، این کار را انجام خواهند داد».

 

اما همانطور که دیدیم، برای ایجاد آن کلیک​ ها نیازی به مزرعه کلیک ندارید. یک برنامه نویس زرنگ در هر کجای دنیا می تواند چند گوشی قدیمی بخرد و شبانه روز ربات ها را اجرا کند تا از راه های مختلف پول در بیاورد.

 

تکنیک های استفاده شده توسط click farm

click farm مدرن آسیایی سال ها است که تجارت خود را راه اندازی کرده اند و بسیار پیشرفته شده اند. آنها درک درستی از نحوه عملکرد الگوریتم ​های پلتفرم تبلیغاتی دارند و از روش​ های مختلفی برای دور زدن ممنوعیت یا تشخیص استفاده می​ کنند.

 

آدام، برنامه نویس ربات کنیایی به من می گوید، “باید مراقب باشید زیرا اگر ربات شما بیش از حد فعال باشد، می توانید تحریم شوید. بنابراین شما از نرم ​افزاری برای تغییر آدرس ​های IP و MAC استفاده می​ کنید. اگر چندین حساب دارید، می ​توانید هر چند ساعت یک​بار بین آن​ها جابه​ جا شوید.

 

جیمز بیشتر توضیح می​ دهد: «ما ربات​های با کیفیت متفاوتی داریم که برای بسته ​های اجتماعی دنبال می​ کنیم. اغلب بسته​ های ارزان​تر دارای ربات​های ساده​ تری هستند که در نهایت توسط اینستاگرام یا توییتر مشاهده می​ شوند و ممنوع می ​شوند. اما، ما همچنین ربات​هایی داریم که با الگوریتم​ های پیشرفته ​تر استفاده می ​شوند (و) این فالوورها عمر بیشتری خواهند داشت.»

 

اگر برای ترافیک وب سایت هزینه می کنید، می توانید مشخص کنید که از کجا می آید، اما به احتمال زیاد از یکی از این مزرعه های کلیک بزرگ می آید. وب​سایتی که جیمز خدمات خود را از طریق آن می ​فروشد، بین ترافیک جهانی یا ایالات متحده، با ترافیک ایالات متحده اغلب بیش از دو برابر قیمت انتخاب می​کند. می​پرسم آیا این واقعاً ترافیک مزرعه کلیکی است؟ او می گوید: “بله”، “اما از طریق VPN، بنابراین مکان همچنان به عنوان ایالات متحده نشان می دهد.”

رشد تقاضا برای کلیک

همانطور که جیمز می گوید، “من حدود 7 سال است که در این صنعت کار می کنم و در این مدت بسیار رشد کرده است. ما قبلاً یکی از تنها شرکت​هایی بودیم که این خدمات را ارائه می​کردیم، اکنون اشباع شده است.»

 

یکی از جنبه های این موضوع این است که چیزهای بیشتری برای کلیک کردن وجود دارد. اهمیت شبکه های اجتماعی برای تجارت افزایش یافته است و تعداد آنها بیش از هر زمان دیگری است. از فیس بوک و توییتر، ما اکنون اسنپ چت، تیک تاک، تلگرام، کوورا، ردیت و توییچ را در میان دیگران داریم.

 

تعامل یا اینگیجمنت ارزش است

اینگیجمنت نشان اعتماد و تایید است، بنابراین حتی هزار فالوور می تواند برای یک صاحب کسب و کار کوچک ارزش زیادی داشته باشد. به همین ترتیب، بررسی ها بیش از هر زمان دیگری مهم هستند و شیوه ها و صنعت ایجاد بک لینک سایت در حال رونق است.

 

و در میان همه این ها، روند کلیک های تقلبی روی پیوندهای پولی، یا کلاهبرداری کلیکی، از تمرین ویژه به تقریباً یکسان شده است. تصادفی نیست که تکثیر click farm دست به دست هم داده است و افزایش کلیک های تقلبی را افزایش می دهد.

 

شرکت​ها از این واقعیت آگاه شده ​اند که می ​توانند سیستم را بازی کنند و با استفاده از روش​های تقلبی، درآمد تبلیغاتی رقبای خود را کاهش دهند.

 

عارف شعبانی، مهندس ماشین لرنینگ دژینو در این باره می ​گوید: «ما در 3 ماه اول سال 1401 شاهد رشد زیاد ثبت ​نام مشتریان بوده ​ایم. این نشان دهنده افزایش آگاهی و همچنین حجم ترافیکی است که در آنجا وجود دارد… ما همچنین دریافتیم که مشتریانی که ثبت نام می کنند تمایل دارند برای مدت طولانی با ما کار کنند. در واقع، بسیاری از مشتریان ما به ما مراجعه می ​کنند و به ما می ​گویند که از حجم ترافیک نامعتبر شوکه شده ​اند.»

 

آینده چه چیزی در انتظار شماست؟

حتی در طول همه ​گیری ویروس کرونا، فعالیت مزرعه کلیک ادامه دارد. جیمز اشاره کرد که اکثر click farm در ویتنام و تایوان مجبور به پیروی از قوانین قرنطینه شده هستند، با خدماتی که بر ترافیک ربات تمرکز دارند.

 

در دژینو در ماه خرداد 1401، متوجه شدیم که تعداد زیادی از ترافیک تقلبی از طریق سرورهای پروکسی در اروپا مسیریابی می شود که نشان دهنده تعداد زیادی VPN و ترافیک ربات است. اگرچه به طور کلی در این مدت کاهش جزئی در ترافیک تقلبی وجود داشته است، اما همچنان شاهد تعداد زیادی کلیک تقلبی بر روی تبلیغات پولی هستیم.

 

تقاضا برای ترافیک وب

همانطور که دیدیم، تقاضا برای کلیک​ها بسیار زیاد است، با مزرعه​ های کلیک انبوهی که به صورت شبانه روزی کار می​ کنند تا تقاضا را برآورده کنند. حتی در دنیای پس از کرونا، می ​توان انتظار داشت که کلیک​ های جعلی مانند همیشه ارزشمند باشند، شاید بیشتر از آن​که کسب ​وکارها برای بازسازی تلاش می​ کنند.

 

آژانس ها و شبکه های تبلیغاتی سطحی از حفاظت اولیه را در برابر ترافیک خودکار یا تقلبی ارائه می دهند. اما اگر برای کلیک​ ها پول می ​پردازید، و این کلیک​ها از 500 تا 4000 تومان برای هر کدام است، می​ خواهید مطمئن باشید که برای یک مشتری بالقوه واقعی هزینه می ​کنید، نه یک ربات یا کارگر کلیک فارم یا مزرعه کلیکی و اگر همه کاربران در مورد تقلب کلیکی و تأثیر ترافیک نامعتبر می ​دانستند، قطعاً برای تشخیص و جلوگیری از گیر افتادن در مزرعه کلیک در دژینو ثبت ​نام می ​کردند.

 

 

ارسال نظر

0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop