دانلود و پشتیبانی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

s f

اطلاعات تماس
ایران چهارمحال و بختیاری
شهرکرد خیابان اول
youremail@yourdomain.com
038312345678

دژینو | dezhino

تقلب در saas

ربات های مخرب چگونه بودجه تبلیغات کسب و کارهای SaaS را هدر می دهند؟

نویسنده : مهسا اذانی | تاریخ بروزرسانی : 1401/07/11

نرم افزار های فعال در حوزه SaaS در جامعه به بالاترین جایگاه خود رسیده اند. گارتنر تخمین می زند که پیش بینی می شود SaaS در سال 2021 به 117.7 میلیارد دلار درآمد برسد. با بیش از 75000 شرکت SaaS در سطح جهان و معاملات  27.7 بیلیون دلار، این صنعت با سرعت در حال رشد است و جزو استارت آپ های تغییر دهنده بازی اکو سیستم محسوب می شود. این روند فقط با COVID-19 شتاب گرفته است. سید ناگ ، معاون پژوهشی گارتنر می گوید: “توانایی استفاده از مدل های ابری مقیاس پذیر در صورت تقاضا برای دستیابی به کارآیی هزینه و تداوم کسب و کار، انگیزه ای را برای سازمان ها برای تسریع سریع برنامه های تحول تجاری دیجیتال خود فراهم می کند.”

نقش حیاتی بازاریابی در پر کردن قیف (funnel) بیزنس

استفاده از اهرم های بازاریابی دیجیتال برای پر کردن قیف بازاریابی SaaS یکی از مهمترین تحویل هاست که به سرمایه گذاران یا سهامداران نشان می دهد که در بلندمدت شرکت های SaaS می توانند رشد مکرر و قابل پیش بینی را ارائه دهند. جیسون لمکین، بنیانگذار SaaStr که دو شرکت SaaS را تاسیس کرد: EchoSign، که توسط Adobe خریداری شد و NanoGram Devices، که با 50 میلیون دلار خریداری شد، می گوید : “تقاضای خاص کاربر همه در مورد اعداد هستند. $ Y خرج کنید، Z سرنخ (lead)ایجاد کنید، درآمد شما باید 5x $ Y باشد. “

هزینه های بازاریابی در شرکت های SaaS تجزیه و تحلیل شده است

شارلن چن ، مدیر مالی سرمایه گذاران Insight Partners، که در صدها شرکت SaaS با رشد بالا از جمله DocuSign  Shopify و Wix سرمایه گذاری کرده است، هزینه های بازاریابی را در مجموعه خود تجزیه و تحلیل کرده است. او دریافت که هزینه های بازاریابی به طور معمول 29 درصد از کل هزینه های کسب و کار است. چن می گوید تقریباً 36 درصد از هزینه های بازاریابی در SaaS به رویدادها (قبل از COVID-19) 8 درصد در محتوا و 36 درصد در کمپین های پولی دیجیتالی اختصاص می یابد. دیجیتال شامل جستجو (به ویژه تبلیغات گوگل) است که به تعداد زیادی از افراد در بین مخاطبان هدف خود می رسد که با هدف و تبلیغات پولی، در درجه اول LinkedIn ، و Twitter جستجو می کنند.

وقتی ربات ها روی 70 درصد تبلیغات کلیک می کنند، برندینگ معنی ندارد

با این حال، شرکت های SaaS دریافته اند که چرخ های این دستگاه آهنی توسط ربات هایی که در خرید تبلیغات دیجیتالی وارد می شوند، خرد می شوند. از زمان شروع به کار دژینو تا به امروز، کمپین های cpc و cpa چندین شرکت معتبر نرم افزاری را مشاهده کرده ایم که نیازی زیادی به محافظت از تقلب کلیکی داشته اند. بر اساس تجزیه و تحلیل کمپین ها، می توانیم نشان دهیم که کلیک های بات نامعتبر (غیر انسانی) 70 درصد از کلیک های کمپین ها را در تمام جستجوهای پولی SaaS و تبلیغات اجتماعی پولی به خود اختصاص می دهند. با نظارت بر ورود ربات ها به کمپین های کلیکی، می توانیم ببینیم که ربات ها پس از کلیک روی تبلیغات در سایت های نرم افزاری چه می کنند.

رباتها با هدر هزینه شرکت، فرم های رایگان را پر می کنند، برای ایونتی ثبت نام می کنند یا “درخواست مشاهده دمو” را کلیک می کنند متقلبان که از شبکه های ربات استفاده می کنند، این را به روش های زیرکی مدیریت می کنند. اگر برای ثبت نام در نسخه ی نمایشی به تأیید ایمیل نیاز است، متقلبان آدرس های ایمیل وارد شده را کنترل می کند. این را می توان به روش های مختلف انجام داد: خرید آدرس های انبوه که همه ایمیل ها را به آدرس ایمیل هدایت می کند که متقلبان کنترل می کنند و خودکار کلیک کردن پیوندهای تأیید را انجام می دهند. آنها اغلب می توانند از دامنه هایی با نام های ساخته شده برای خرید ایمیل استفاده کنند.

تاثیر بر کسب و کار 

در هزاران مورد تبلیغات “درخواست مشاهده دمو” درآمدزایی ندارد. آنها فقط هدایت ربات هایی را انجام می دهند که سر نخ یا همان لید را فیک را ثبت کنند. برای روشن تر شدن: ربات ها قصد خرید ندارند و قطعاً از فروش پیچیده B2B چیزی نمی دانند و برنامه ریزی نشده اند. بازاریابان جشن می گیرند که “سرنخ هایی” را جمع آوری می کنند که از نظر مشخصات مشتری با ایده آل مشتری مطابقت دارد. اما این یک پیشنهاد گران قیمت و ناکارآمد را اثبات می کند وقتی که شما 100-300 دلار برای هر “سر نخ” هزینه می کنید و نتیجه باقی مانده چیزی جز اطلاعات دروغ و فیک نیست.

 


مطالعه این مطلب را از دست ندهید: معایب گوگل آنالیتیکس برای پرفورمنس مارکترها


 

پرسوناهای ربات ها در سایت های SaaS  

علاوه بر این، پرسونای ربات ها حتی پس از این همه آشوب همچنان به سایت آسیب می رساند.  

بازگشت کنندگان(Returners)

ربات ها برمی گردند، اغلب پس از کلیک کردن دوباره به سایت بازمی گردند.

اسکرپرها(Scrapers)

اسکرپرها وجود دارند; اسکرپر ها چی هستند: آن ها برای جمع آوری خودکار حجم زیادی از داده ها از صفحات وب و برنامه های کاربردی توسط ربات ها و سرقت IP و محتویات حیاتی برنامه ریزی شده اند .

عاشقان راه دور:)

ربات ها وانمود می کنند که یک مشتری ایده آل هستند، اما از طریق مبهم کردن اینکه از کجا آمده اند و چه کسانی هستند خود را لو میدهند، اغلب از کشورهای بی ربط به کسب و کار شما هستند. از هر پنج ربات، یکی از VPN ها یا سایر روش های مبهم سازی استفاده می کنند تا خود را مجری ایالات متحده، انگلیس یا ژاپن نشان دهد. در حقیقت، این حمله در بسیاری موارد از سوی خود ایران یا پاکستان و ویتنام صورت گرفته است.

این ربات ها از کجا می آیند؟

تبلیغات پولی سوشال

با ورود پلتفرم دژینو و توجه بیشتر به کمپین های تبلیغاتی از هدر رفتن بودجه تبلیغات در کانال هایی مانند LinkedIn ، Twitter ، Pinterest یا Instagram با هزینه های بالا محافظت می کند.

تبلیغات جستجو(ads): کلیک روی نام تجاری خود 

تجزیه و تحلیل ما از کمپین های SaaS همچنین نشان می دهد که در 70 درصد موارد ربات ها روی عباراتی که از نام اون برند استفاده شده است (که نام شرکت مانند dezhino است) کلیک می کنند. متخصص سئو لورتا جونز می گوید: جستجو بخش حیاتی یک سیستم است. “واقعاً خوب است که مردم برای دمو رایگان ثبت نام می کنند. اگر شما یک شرکت سازمانی SaaS هستید، باید از SEM برای تبلیغ محصول خود، برای جمع آوری اطلاعات از مشتریان و پرورش آنها استفاده کنید. “

با این حال، او هشدار می دهد: شما این همه پول می گذارید، باید بدانید چه چیزی به دست می آورید. “

کلیک تقلبی توسط رقبا

کلیک تقلبی توسط رقبا وجود دارد. در برخی موارد، این شامل کلیک های دستی رقبای شما می شود که به نوبه خود بودجه تبلیغات شما را کاهش می دهند، و سایر موارد با ربات انجام می شود (اجاره شبکه های ربات تنها حدود 25 دلار است اما در ایران اطلاعاتی هنوز به دست نیامده). یک رقیب به طور مداوم روی تبلیغات پولی شما کلیک می کند. به فرض مپثال در آنجا یک دستگاه در تهران است که هر دو روز یکبار روی تبلیغ شما کلیک می کند، اما بر روی کلمات کلیدی بسیار گران قیمت. این کلمات کلیدی بین 5 تا 7 هزار تومان هزینه دارند. رقبا این کار را در صدها دستگاه انجام می دهند که به این کار کلیک فارم هم گفته می شود. “

 

نتیجه گیری

کسب و کارهای SaaS احتمالاً بیشترین برخورد با ربات های تقلبی هستند. این در حالی است که با مدل های درآمدی زیاد در SaaS، و جمع اوری زیاد سر نخ در هر کمپین برای نمایش دمو، دیتا باید خیلی سالم باشد. حقیقت سخت این است که اگر در قیف SaaS ربات ها و کلیک های نامعتبر وجود داشته باشد، این دیتا اصلا سالم نیست و تمام محاسبات و برنامه ریزی و تحلیل به مشکل برخواهد خورد.

 

از کسب و کار saas خود در برابر آسیب رساندن ربات ها محافظت کنید و همین امروز دژینو را رایگان دریافت کنید.

 

ارسال نظر

0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop